Ruiz och Olsson förlängde med Tranås! Eller...?

I går lades Tranås båda skyttekungar, Patrik Ruiz och Anders Olsson (106 poäng ihop i fjol), ut på klubbens hemsida som klara för kommande säsong. Eliteprospect hängde på och bekräftade att de hade förlängt kontraktet. Jag snackade dock med Anders Olsson i dag och han fattade ingenting... Han hävdade att det inte alls var något kontrakt underskrivet och ville inte heller påstå att spelarna och TAIF ens låg i intensiva förhandlingar. Sant är att dock Ruiz och Olsson tränar och träningsspelar med Tranås, men därifrån till ett undertecknat kontrakt är det nog fortfarande en bit. Det finns flera andra klubbar som rycker i killarna och mycket handlar visst om jobbiten...

Kommentarer
Postat av: Jaha

Jaha ska dessa också värvas nu eller och fortfarande vidhålla att man hoppas kunna ligga på den övre halvan om allt stämmer???????? Ni är roliga. Som att man utd skulle hoppas på att de ska komma topp 20 i premier league!

2010-08-22 @ 18:55:06
Postat av: Micael

Nej du, de ska inte värvas av VH. Som du säkert vet, så är vår forwardsbesättning spikad sedan flera veckor tillbaka. Däremot är det många andra klubbar som är intresserade av de båda högpresterande anfallarna från Tranås.

Om du har hört något rykte om att de skulle vara på gång till VH, så måste jag göra dig besviken och kan bara lova dig att det är precis lika mycket taget ur luften som det jag hörde om att AIK-forwarden Fredrik Korduner skulle ha varit på gång till oss. Var kommer allt ifrån? Jag har aldrig ens sneglat åt namnet, aldrig haft en tanke på honom i vårt lag, ännu mindre letat upp hans telefonnummer eller snackat med honom.



Apropå vår målsättning, så är den nog lite högre satt än vad du hävdar. Självklart går vi ut och siktar på att vinna varje match som vi spelar i vinter. Övergripande har vi sagt att vi INOM två säsonger ska vara redo för spel i division I - både organisatoriskt och sportsligt.

Vad jag också har seagt är att jag ser Kallinge och Tyringe som klara favoriter till seriesegern. Men självklart ska vi göra allt vi kan för att blanda oss i den också.

2010-08-22 @ 21:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0