Mycket att glädjas åt i kväll

Även om det var många som sa "en dag på jobbet" efter Vimmerbys 6-0-seger mot Alvesta i kväll, så tycker jag ändå att det finns massor av saker att glädjas åt:

- Att det för andra matchen i rad är andra spelare än de i förstafemman som kliver fram och spelar en viktig roll (1-0 av Sterner på en iskallt slagen straff och 2-0 av Pierre Gustavsson - ett litet teknisk mästerverk i all sin enkelhet, där han flippade pucken elegant över Alvesta-målvaktens benskydd). Man har tidigare kunnat se att andra formationer har förlitat sig väl mycket på vår förstalina, men när dessa nu allt som oftast får möta brunkarspelare som bara försöker grisa sönder spelet, har andra spelare tagit ansvar och visat att det är en meningslös taktik att möta oss med.

- Att Alvesta (till skillnad från Åseda senast) åtminstone försökte spela hockey.

- Att Stefan Sterner såg märkligt bra ut i sin första match från start sedan skadan han drog på sig mot Grästorp på försäsongen. Tänk när han får lite matchtempo i kroppen...

- Att Emil Georgsson hängde dit tre baljor och i övrigt var en av lagets bästa spelare.

- Att vi fick hålla nollan för första gången den här säsongen.

- Att Alvesta slog Kallinge i den förra omgången. Efter att ha sett laget i dag är det dock en omöjlighet att förstå hur det gick till.

Kommentarer
Postat av: Jojje

Och KRIF slog er :-)

2010-12-05 @ 20:50:11
Postat av: Göran Strid

Vimmerby trummar på! Precis som jag trodde efter att ha sett er en match...:))



Kör på nu Spaaken och dina killar. Har redan planerat in slutspel i almanackan...det var väl lite att ta ut i förskott, men det bjuder jag på! Ett villkor dock - jag vill ha min eminente matchvärd som bänkkamratigen då förstås!



PS. Nu har mitt lag kommit igång ordentligt och det kommer att bli en intressant alletta...DS.



Lycka till ikväll mot Boro/Vetlanda!

2010-12-08 @ 13:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0