Räcker det inte nu?

"Judassvin!"
"Jag ska se till att de förlorar sina jobb!"
"Håll er borta från Västervik!"
"Drömmen vore att alla blir skadade!"
"Kom aldrig mer tillbaks!"
"Jag vet inte vad jag gör om jag möter nån av dom på stan!"

Detta är bara lite av vad som har skrivits i bloggkommentarer och i gästböcker om våra nyförvärv, med Västerviks IK som senaste klubbadress. Och då har jag bara valt att publicera de lite mildare inläggen. Detta alltså om killar som av olika anledningar vill spela hockey någon annanstans än i Västerviks IK, men ändå tycker att Västervik är en schysst stad att bo i. Killar som förmodligen dagligen stöter på flera av de personer som har skrivit ovanstående saker om dem.

Är det bara jag som tycker att det var länge sedan anständighetens gräns passerades? Räcker det inte nu, eller är detta värdigt anhängare till föreningar som pysslar med hockey på division I- och division II-nivå? En fritidssysselsättning i syfte att aktivera och glädja människor.

Ge er gärna verbalt på oss i Vimmerby Hockeys organisation om ni tycker att vi har gjort något fel när vi har knutit till oss utmärkta spelare som bor i närområdet och annars skulle ha flyttat härifrån. Tyck vad ni vill om oss utifrån detta. Men ge fan i att attackera spelare som av egen fri vilja har valt att som kontraktslösa gå till en annan klubb än den de representerade den senaste säsongen!

Jag vet inte, men har samma omdömen skrivits om Henrik Holmqvist, Fredrik Olsson, Fredrik Alcén, Carl-Rickard Blom, Tobias Gyllenhammar, Daniel Sveen eller Niclas Gustavsson, som också har valt att lämna Västervik? Eller handlar allt detta om att en klick människor har bestämt sig för att göra det här till en grej mellan Vimmerby och Västervik eller mellan sig själva och ”judassvinen”, som de måste se på stan var och varannan dag?

Det har också antytts att våra värvningar från Västervik skulle vara en del av en konspiration från en speciell spelare. Att han ligger bakom vårt värvningsarbete. Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när man hör sådant? Det enda som gläder mig är att det i alla fall inte kan vara en person med inblick i hur en förening fungerar, som har skrivit detta. För en sak kan jag i alla fall lova: att ingen av oss tio personer i Vimmerby Hockeys sportgrupp någonsin kommer låta en enskild spelare sköta formandet av truppen åt oss. Och att antyda att vårt syfte skulle vara att förstöra för VIK istället för att se till vår egen förenings bästa, säger mer om skribenten själv. Det sägs ju att man dömer andra utifrån sig själv.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Vi värvar inte FRÅN någon speciell klubb. Inom ramen för vår budget och beroende på vilka spelartyper vi anser oss behöva i laget, försöker vi istället knyta rätt spelare TILL oss! Dessutom gläds jag över de positiva tongångar som kommer från VIK:s ledning. Det visar att den klick som nu ondgör sig har fel och att det definitivt finns plats för båda klubbarna att verka och att utvecklas.


Kommentarer
Postat av: Jan Västervik

Bra skrivet! Dessa killar har gjort Västervik mycket gott och jag tackar dom för de åren dom spelat i VIK! Undviker gärna att besöka Västerviks gästboken på grund av den låga nivån på denna men tyvärr så är det så dålig information denna vår om hockeyn i Västervik så man måste in för för att få veta någonting. Lycka till i Vinter och förhoppningsvis har vi 2 lag i Division 1 nästa säsong och underbara derbyn att vänta oss med mycket publik och bra pengar i klubbarnas kassor!

2010-07-07 @ 16:38:34
Postat av: lennart

det är väl klart att vik hockey reder ut detta och att man söker andra samarbetspartner än vimmerby hockey. jag hoppas att inte någon stöder boende eller arbete i västervik . det är eran sak att sköta

deras boende o jobb i framtiden, det kommer att bli följden i framtidens kontrakt. det tycker jag är jättebra. det är bäst att var o en sköter sitt. slipper vi er är vi enbart glada.men att det har uppkommit mycket dåliga relationer mellan kommunernadet är enbart erat fel.

2010-07-07 @ 18:11:35
Postat av: lennart

dom är inte särskilt populära här i stan lovar jag er, det är synd men det är också erat fel som har skött förhandlingarn, på ett J... ojust sätt. vi sade några polare här om dagen aaaaaldrig mera någonsin en Åbro öl i våran närhet, oavsett om vi sysslar med hockey eller ej. Åbro och vimmerby skall bojkottas.

2010-07-07 @ 18:26:31
Postat av: Micael

Ja, detta har ju också blivit som en vandringssägen. Folk tror sig veta så oerhört mycket, medan sanningen är att vi inte har tecknat något som helst sponsoravtal med Åbro än. Synd att de ska behöva klä skott för något som du och dina kompisar inte gillar, när de verkligen inte har någonting över huvudtaget med saken att göra. Hur noll kronor ryktesvägen kan bli tre miljoner från Vimmerby till Västervik övergår mitt förstånd.

2010-07-07 @ 20:15:20
Postat av: Tommy

Fantasktiskt arbete ni gör i VH. Nu ska jag åka till Vimmerby i vinter. :)

2010-07-07 @ 20:21:24
Postat av: Sandlåda I Västervik

Det är riktigt tråkigt och pinsamt att höra hur ni i Västervik reagerar på spelarnas val av klubb. Vi spelar ju inte ens i samma serie? Varför inte gnälla på dom som misskött erat kära VIK istället? Knappast Georgssons, Hedblads, Ekis, Ströms eller Johans fel att ingen tar kontakt med dom?



Var glada istället för att spelarna trivs i er vackra stad!

2010-07-07 @ 20:24:06
Postat av: Anonym

Du pratar nog för dig själv lennart för jag med flera är fortfarande vänner med dessa! Kanske skiljer detta dig från dom! Riktiga vänner som respekterar människor för människor och inte för någon jävla produkt eller hockeyspelare!!

2010-07-07 @ 21:07:24
Postat av: Vik

Visst finns det plats för båda klubbarna, men du pratar om vikten av att spelarna stannar i regionen. Lätt för er att säga när flera av vikarna redan har jobb och bostad vilket underlättar för er.Vi i Vik får leta nya spelare utanför regionen och nya jobb och bostäder, så då kanske man inte ska plocka spelare från varandra?.Sen har jag svårt att förstå spelare som väljer att gå ner en div när de borde ha flera anbud från andra div 1 klubbar inkl Vik. Om man nu trivs i Västervik, så hade de nog kunnat avvakta precis som flera andra gjort.Men de är deras egna val, men i mina ögon verkar det handla om pengar?? Sen är de fortfarande samma människor och de har gjort bra för våran förening, så jag önskar er lycka till på isen i vinter.

2010-07-08 @ 09:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0