Åsedas omtanke vänlig men onödig

Jag får i ÅIF-bloggen (http://aifbloggen.blogspot.com/) kritik, eller vad man nu ska kalla det för, för att jag är för öppen med att berätta om vad som händer i klubben samt kring potentiella nyförvärv och att dessa då riskerar att hamna i andra klubbar.

Även om jag hade varit lagd åt det konspiratoriska hållet, så skulle jag sitta alldeles lugn. Föreningens filosofi och kommunikativa strategi är att vara öppen, berätta och skapa intresse i den omfattning som det överhuvudtaget är möjligt. Sedan är det ju en självklarhet att inte avslöja saker eller detaljer som på kort eller lång sikt kan vara negativt för klubben
Om det sedan är någon som vill ödsla tid på att försöka gissa och komma fram till vilka spelarna i fråga är, så varsågod! I de fall jag berättar om spelarkontakter som vi har haft, så kommer dessa amatördetektiver självklart misslyckas med att gissa rätt i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Victor

Hehe gillar ditt sätt att tolka det jag skriver, sen avslutar du ganska spydigt, varför?



Jag bloggar knappast för att det ska ge mig rätten att sitta och vara spydig, utan för att skapa ett intresse kring hockeyn. Kanske ska läsa om mitt lilla stycke rörande Vimmerby om det krävde ett helt svarsinlägg. Man måste nästan vara Sportjournalist på skämttidningarna Aftonbladet eller Expressen för att kalla det ett kritiskt inlägg.

2010-06-22 @ 11:10:09
URL: http://aifbloggen.blogspot.com
Postat av: Micael

Inte alls min mening att låta spydig. Det ber jag verkligen om ursäkt för!



Så länge folk förstår vad som skrivs och menas, är jag dock inte så noga med att väga enstaka ord och analysera hur de kan uppfattas. Tycker inte heller att det är speciellt viktigt. För att just slippa kommentarer om det specifika ordvalet i detta fall, la jag till "...eller vad man nu ska kalla det för..", men det hjälpte visst inte.



Tycker att du gör ett jättebra jobb med din blogg och verkligen lyckas med din ambition att skapa större intressse kring hockeyn i våra trakter.

Fortsätt med det!

2010-06-22 @ 11:59:26
Postat av: Nilsson

Hörde att wideén är klar?

2010-06-22 @ 20:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0