Islands landslagsmålvakt tränar med VH i kväll!

Nähä, dags att ge sig iväg och kolla på kvällens träning. Då kommer vi att få sifta bekantskap med en ny kille. Dennis Hedström, isländsk landslagsmålvakt (?!) anlände i dag och kommer att provträna med oss fram tills på söndag. Dennis är fostrad i Växjö lakers, där han även har representerat deras allsvenska lag. De senaste tre åren har han utbildat sig till företagsekonom på högskola och har därför inte kunnat lägga den tid på hockey som han hade önskat.
- Jag ser verkligen fram emot att få testa med Vimmerby och min absoluta ambition är att bli kvar här. I och med att jag ska spela VM med Island i maj, passar det mig perfekt att få komma till en klubb vars säsong kommer att hålla på länge. För jag är helt säker på att VH tar sig till kval, säger han.

I dag upphävs också Alexander Anderssons avstängning. Så på söndag är han med i laget igen, då topplaget Tyringe väntar i hemmahallen - en match som Intersport i Vimmerby går in och bjuder all publik på fri entré till. Stort!!!

En som däremot inte kommer att få spela på söndag är duktige Tyringebacken Martin Johansson. Efter att ha kört på (åsikterna går isär om detta) domaren Andreas Parastatidis i derbyt mot Osby, fick Martin besked i veckan att han nu är avstängd farm till och med 8 december. Eller om du så vill, tio matcher. Och Tyringe som redan sedan tidigare hade det trassligt på backsidan...

Som sagt. Dags att dra till hallen. Ska bli spännande att se rightplockaren Hedström. I morgon ska han och jag ge oss ut och utforska nejderna kring Vimmerby. på lördag väntar ny träning och på söndag kollar vi matchen. Sedan tar vi ett gemensamt beslut om hur vi går vidare.

Kommentarer
Postat av: Erik

Ingenting ont om Jönsson, som varit duktig. Men tror det skulle passa bra (om Hedström är duktig) att ta in en extra målvakt. Lite mindre press på Jönsson, och Thuresson kan få lite extra speltid i juniorlaget igen.



Sedan känns det mest som en kul grej att det är Islands landslagsmålvakt. :)

2010-11-11 @ 19:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0