En påse gott och blandat

Intensiv helg väntar för a-laget. Två träningspass på lördag, kotslära, hyrd bowlinghall plus att man ska ta hand om korvgrillningen på stan. Behöver ni avlastning med något grabbar?

Trots sin spricka i vadbenet, ligger minsann inte Stefan Sterner på latsidan. Nu har han även fått definitivt klart med jobb. Varmt välkommen som nykläckt genuin Vimmerbybo säger vi!

Har förövrigt i dag, i ett meddelande sänt till mig, blivit anklagad för att sno idéer till denna min anspråkslösa blogg. Idéstölden ska ha gjorts från en blogg där en spelare med anknytning till vår serie skriver. Jag har nu varit inne och lusläst för att försöka komma underfund med vad anklagelserna skulle kunnas tänkas handla om. Och se jag hittade det direkt: Vid några tillfällen under den senaste månaden har både han och jag refererat kommande motståndares resultat från sina träningsmatcher. Tyvärr kan jag inte erkänna att jag har stulit dessa journalistiska snilleblixtar just härifrån. Och även om så vore fallet, så bör man känna sig hedrad - inte minst med tanke på att bra idéer är till för att stjälas. Jag ska direkt säga att det inte är bloggmästaren själv som kommer med anklagelserna. Keep up the good work, Victor! Hoppas bloggvärlden är tillräckligt stor för oss båda...;-)

Måste bara avsluta med en sak som inte har med hockey att göra. Vet inte om ni såg Lars Ohlys taffliga frieriförsök till sin sambo i slutet av gårdagskvällens valdebatt på TV4? Trodde verkligen att den in till dumdristighetens gräns trogne vänstermannan, ställde sig över sådana smetigt billiga metoder till publik- och röstfiskeri, som att fria i direktsändning...av ett valprogram!?!?. Är det då inte ironiskt att Ohly, med de värderingar han har, nu tvingas välja borgerlig vigsel...?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håll dig till hockeyn, skit i politiken.

2010-09-16 @ 18:33:04
Postat av: Micael

Hockey ÄR politik! Det har väl inte minst den här sommaren visat.

2010-09-16 @ 18:59:14
Postat av: lennart

jag är själv sosse men skulle aldrig, blanda ihop idrott o politik.Vi i VIK har tydligt visat att laganda segrar över individialism o okunskap .vi får ihop ett kanongäng till match /serie start.

2010-09-16 @ 23:31:06
Postat av: Micael

Nej, du har rätt Lennart, det har ni verkligen visat. Och det vill jag, av hela mitt hjärta, gratulera er till.

2010-09-17 @ 00:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0