Ja, sämre lördagar har man ju varit med om!

8-4 mot Real Kallinge är riktigt bra. 1749 på läktaren är fantastiskt. Segrar för både SSK och Sunderland kommer inte långt därefter. Sämre lördag har man ju varit med om. Samtidigt känner jag mig helt slut och uttömd nu.

Kallinge vimlar av utmärkta hockeyspelare. Däremot är avsaknaden av linjer i spelet märkbar. Fem matcher spelade efter juluppehållet och ännu har KRIF inte en enda trepoängare. Och var finns disciplinen?

Kallinges rapportör på everysport.se, Tommy Larsson, och KRIF:s assisterande tränare, Cembel Arvidsson, verkar inte ha riktigt samma syn på domarens insats i eftermiddagens match.
Medan rapportör Larsson bland annat tyckte följande:
”Kan säga detta är ren skär domarskandal”
”Måste säga att denna domare är den mest enögda domare jag någonsin skådat”
”Ren parodi”
Så sa KRIF-tränaren så här till en av ”de våra” i pausen mellan andra och tredje perioden:
”Domaren tillhör de bättre på planen”
”Jag kan inte säga att någon av utvisningarna är felaktigt dömd”
Sedan gick han in och gav sitt lag duktigt med skäll.

Åseda på onsdag och jag vet att Ultras håller på att rodda med supporterbuss. Återkommer med mer info om detta – om det blir något…

Några andra sidor om kvällens match:
http://en-stor-stark.blogspot.com/
http://fladderpass.blogg.se/
http://blogg.nsk.se/hockey/

Många som var riktigt bra i dag, så det är egentligen fel att gå in på individuell spelarkritik. Det finns ju spelare i vårt lag som man har höga förväntningar på och de levererade verkligen. Extra kul att se backarna Jacob Isaksson och Johan Andersson. Och Jojje, som klev rakt upp ur sjuksängen och gjorde ett jättejobb

Fick tre synpunkter på musiken idag:
”Så högt och skränigt att jag funderar på att inte förlänga mitt årsabonnemang nästa säsong”, sa en äldre man som jag pratade med.
”Sånt supersugande pop- och discoskit”, sa en av de hårdare grabbarna i min umgängeskrets.
”Skitbra”, sa en annan.
Inte lätt att tillgodose alla…

Robin Ekström lovade dyrt och heligt att Kallinge skulle krossas om han bara fick Swedish House Mafias ”One” som introlåt. Tur att jag laddade ner och levererade den till plattvändaren då… Och tack Ekis för hållet löfte!

12 000 kronor i vinstsumma till vinnaren i 50/50-lotteriet. Gött mos!

Ja, som sagt, Åseda på onsdag. Det lär bli en ruskigt svår nöt att knäcka. ”Operation mala köttmur” inleds på träningen på måndag.

I morgon blir det faktiskt en dag i hockeyns tecken – igen... Poolspel för yngste sonen och övriga killar i P9. Hemma i Vimmerby ishall väntar Lenhovda, Åseda och Virserum. Samling klockan 11.00. Sista matchen kl 17.00. Dags att sova, kände jag nu.


Kommentarer
Postat av: Christer Lindfors, Göteborg

Micke, ett stort grattis till den fantastiska publiksiffran, mycket sköna stålar som kom in till klubbkassan och inte minst segern mot KRIF som trots allt var det viktigaste!

2011-01-23 @ 09:19:24
Postat av: Micael

Stort tack, Christer. Ja det var en eftermiddag att minnas. Så här i efterhand kan jag säga dig att den nog till och med hade varit värd en resa Göteborg t.o.r. för att uppleva...;-)

2011-01-23 @ 11:11:48
Postat av: Christer Lindfors, Göteborg

Ja det förstår jag verkligen! Men jag lovar att komma på någon match till kvalet, skulle vara skoj att träffa alla gamla polare i Vimmerby! Hur mycket publik får ni ta in i hallen nu för tiden? Förr var det ju en gräns på 1610 pers!

2011-01-23 @ 11:54:09
Postat av: JoJJo

Grattis till vinsten! Helt klart det bästa laget som vann igår! Dålig stil av ägget på er läktare i VH-ultras som Kastade ner saker på oss när vi gick förbi!! Jävligt tråkigt med såna personer! Omoget!!!

Bra korv igår MVH WA

2011-01-23 @ 12:00:54
Postat av: Jonte

Tjena micke!

Har för mig att J.Jönsson bloggar?

Vad är hans blogg adress isf? :)

2011-01-23 @ 20:38:31
Postat av: BR

Hur många personer är hallen godkänd för?

2011-01-24 @ 07:24:54
Postat av: Broder Urban

Skönt att spöa Kallinge som inte är så bra som de utger sig för att vara. Visst har de några duktiga forwards och en bra målvakt men backarna är stappliga...

2011-01-24 @ 09:58:00
Postat av: FK

Måste kännAs bra och vara back i VH, veta om att klubben jagar nya backar nu när säsongen börjar på allvar ??

2011-01-24 @ 13:43:42
Postat av: Micael

Beträffande hallens kapacitet:

Tidigare har 1610 varit max kapacitet för hallen. En ny genomgång håller på att göras och i går fick vi tillåtelse av räddningstjänsten att ta in några fler.



Beträffande ny(a) back(ar):

Ja, jag tror att det känns bra att vara back i Vimmerby och veta att vi håller ögonen öppna. Vi är alla överens om att vi måste komplettera och bredda truppen inför ett ev kval. Inte minst med tanke på att vi bara har sju backar för närvarande i a-lagstruppen och så sårbara för skador kan vi inte vara. Transferfönstret stänger om en vecka.



Beträffande Jönssons blogg:

Johan har lagt ner sin blogg. Tidigare var hans adress http://www.etablissemanget.se/dyss/ men jag vet inte om han kommer att återuppta skrivandet. Vi är dock många som hoppas på det, då hans blogg var en av de mer underhållande och välskrivna.

2011-01-24 @ 15:41:26
Postat av: Thomas

TILL FK.

Måste kännas bra att va back i VH, Klart det känns bra, är en lagidrott grabbarna sysslar med i ett lag med ambitioner, vilket än lag du spelar i som har ambitioner så är det alltid upp till dig själv att bevisa att du ska ha en plats i laget, pallar du inte med konkurans ska du nog börja med fickpingis eller nått där du styr allt själv.

2011-01-25 @ 04:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0