Anders Spaak klar för Västervik!

Ja, åtminstone nådde det skämtsamma ryktet oss för någon vecka sedan.
"Det var länge sen som ja skratta så gött åt nött", kluckade Anders på sin underbara västgötska när jag läste upp det anonyma tipset.
"Var får de allt ifrön", frågade sig VH-tränaren, som för övrigt har (minst) 1+1 år kvar på sitt framgångsrika och uppskattade jobb med Vimmerby Hockey.
Så var det med det!

I dag gjorde IK Oskarshamn klart med kanadensaren Evan McGrath. Den 25-årige centern från Oakville kommer närmast från allsvenska Västerås, där han gjorde succé den gångna säsongen med 43 poäng på 49 matcher. McGrath, som 2004 NHL-draftades av Detorit Red Wings, har gjort 121 poäng på 277 AHL-matcher i karriären.

Vem som däremot verkligen blir ny tränare i Västervik är inte klart ännu. Hetaste namnet att ta över VIK har länge varit Vita Hästens förre tränare Jeff Hällegard men nu har det varit tyst ett tag. Svar väntas inom någon vecka.

Datum för vår säsongsupptakt kommer endera dagen. Och försäsongen ligger inte långt bort. I och med att vår säsong sträckte sig ända fram till slutet av mars har killarna getts ett par välförtjänta extra veckor ledigt.

Vi får många frågor om hur spelartruppen ser ut. Utöver de spelare som spelade hos oss den gångna säsongen och som är kontrakterade även över kommande säsong, hoppas vi självklart kunna göra klart med flera av våra egna yngre killar som har varit med i år, flera av de som hade ettårskontrakt i fjol, Vimmerbyspelare i förskingringen samt kanske även något eller några nya namn...


Kommentarer
Postat av: Mr_me

Jobba för att behålla Hedström :)

2011-05-10 @ 14:30:23
Postat av: Bojne

Har ni pratat nått med junisarna om kontrakt?

2011-05-10 @ 20:30:46
Postat av: Till bojne

Börjar ju sällan göra klart med juniorer som inte kommer spela

Ordinarie i ettan eller?

2011-05-11 @ 12:20:40
Postat av: JP

Detta kan vara den största "parodibloggen" som finns då bloggmästaren vägrar att publicera inlägg, då bloggmästarens partiska medhåll stöter på patrull och bloggmästaren bort samtliga inlägg?



KALLE ANKA BLOGG!!!!!!

2011-05-13 @ 19:45:02
Postat av: Micael

JP:

Ditt inlägg är inte helt lättläst men jag tror ändå att jag förstår innebörden. Eftersom det här enbart är min blogg och ingen annans, så publicerar jag också enbart de inlägg som jag tycker tillför något till den. Framför allt tar jag bort de inlägg som utgör personangrepp eller som uppmanar till diskussioner som går utanför både vett och sans. Med tanke på vad du tycker om den här parodi- och Kalle Anka-bloggen, så har jag svårt att förstå varför du ens ödslar tid här.



Sarg Ut:

Tack för ditt trevliga inlägg. Tyvärr lyckades jag med konststycket att av misstag radera det. Skriv gärna igen, så ska jag försöka trycka på rätt knapp...;-)

2011-05-15 @ 00:56:08
Postat av: Pelle

Kan hålla med JP till viss del då det känns som många inlägg ratas, men förstår även bloggmästaren. Själv undrade jag häromdagen bla kring om Rosell, Ström mfl blir kvar.Vet inte om den frågan uppmanar till några diskussioner utan vett och sans?

2011-05-15 @ 18:19:49
Postat av: Micael

Sorry Pelle, då har jag nog missat din fråga. Beträffande Rosell så har han själv angett att han ska söka sig utomlands nästa säsong, så han kommer sannolikt inte spela i Vimmerby Hockey. Vad gäller Jonas Ström så vet jag att Freddan och de andra i sportgruppen vill förlänga med honom.

2011-05-15 @ 18:37:34
Postat av: Smile

Det går rykten om över miljonen i skulder,Stämmer det ???

Vore på sin plats och våga lägga korten på bordet?

2011-05-16 @ 09:36:15
Postat av: JP

Förlåt så mycket. Jag missade "DET" mellan två ord i all min upphetsning.

Jag har full förståelse för att det är din blogg och att det är du som bestämmer över den, men då kanske du skulle visa lite kuk och antingen publicera alla inlägg som inte innehåller person påhopp eller dylikt.

Eller helt enkelt inte använda dig av en blogg där det är avsett att folk ska få komma in och kommentera.



Sen kan det vara jag som har fruktansvärt svårt att förstå, men efter din formulering så skriver du precis som om en sån som jag tillhör din målgrupp i denna bloggen.



På gott eller ont helt enkelt?

2011-05-16 @ 17:22:31
Postat av: Micael

Smile:

Den enda som uttalar sig i detaljer kring ekonomiska frågor är vår ordförande, Bengt Jonsson. Det jobbas dock hårt med ekonomin och om inte förr så redovisas ju alla siffror vid årsmötet i juni.



JP:

Jag försöker publicera så många inlägg som jag bara kan. Men när spelare åker på råsopar, det sprids lögner som på ett jävla kafferep, när det blir spekulationer om ekonomin, påståenden om spelarkontrakt etc, då ser jag verkligen inte alls min blogg som rätt forum. Sådana inlägg åker bara rakt ner i papperskorgen. Så är det och så kommer det att förbli!

Så även fortsättningsvis kommer jag använda mig av en blogg där folk ska få komma in och kommentera, men även fortsättningsvis kommer jag att förbehålla mig rätten att inte publicera sådana inlägg.

2011-05-16 @ 17:46:17
Postat av: JP

Okej! Då är jag med dig fullt ut.

Då vill jag starta ett diskussionsämne här för alla som vill kommentera.



Hur tror ni vädret kommer att vara under midsommar?



MVH. /JP

2011-05-16 @ 21:06:09
Postat av: Sarg ut

Ledsen, har glömt raderna ordagrant. Men budskapet är likväl detsamma: Lycka till!



/Sarg ut

2011-05-17 @ 13:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0