Anders Spaak: "Vi är inte beredda att betala priset"

Liksom alla vi andra, konstaterade VH-tränaren Anders Spaak att Vita Hästen är ett riktigt bra lag. Samtidigt grämde han sig lite över sitt eget lags agerande:

"Vita Hästen är ett in i helvetes bra lag. Men jag är ändå besviken på att vi inte är beredda att betala priset för vad det kostar att vinna. Jag menar inte att vi ska in och smälla på i varenda situation, men vi måste vara betydligt tuffare och mer distinkta i närkampspelet.
Många av våra killar var tagna av stundens allvar. Samtidigt är vårt unga lag i en lärofas, där sådana här matcher är otroligt viktiga att få spela. Det är då vi lär oss vad som krävs av oss och jag lovar att alla tar med sig lärdomar från kvällen.
Jag är inte alls speciellt nedslagen över det här. Vita Hästen har många målchanser, men vi måste agera mer distinkt och utnyttja de lägen vi får på ett bättre sätt. Exempelvis är vårt spel bedrövigt då vi har två man mer på isen under en minut i den tredje perioden (vid ställningen 3-2). Där måste passen sitta på tejpen och avsluten komma hela tiden. Istället blir vi passiva och de kan kontra in 4-2 när de har fått in en gubbe. Och att släppa en fri framför målet i ett sånt läge - nej, det håller inte.
Men som sagt, att förlora mot Vita Hästen är ingen skam. Jag är helt säker på att det lag vi möter i kväll skulle fixa en mittenplats i Allsvenskan. Minst..!"


Kommentarer
Postat av: Rickard

Tack för säsongens bästa fajt. Ni kan lugnt räkna med att ni tar er till All Ettan. Kul att se ett offensivt lag i Himpan.

2011-11-02 @ 23:06:31
Postat av: HCVH

8-2 hade varit rättvisst resultat med alla våra stolpar och eran sjuka målvakts sidledförflyttningar!

2011-11-03 @ 06:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0