BoIS tränare inte allt för missnöjd

Mariestads tränare, Dennis Ström Birgersson, var inte allt för nedslagen efter kävllens 7-2-förlust mot Vimmerby:

"Jag tycker att vi gör en förhållandevis bra match i två perioder och att vi då är väl så bra som Vimmerby. Skillnaden är att de är enormt effektiva och att vi inte får utdelning på våra chanser. När det står 4-2 i tredje perioden måste vi jaga mål. Då gör de 5-2 och luften går ur oss.

Under de två första perioderna spelades det riktigt bra division 1-hockey. Tempot var högt och det bjöds på snabba spelvändningar från båda håll.

Tyvärr skadade sig vår förstemålvakt på uppvärmningen. Ingen skugga ska falla på hans ersättare men målvaktskampen vann verkligen Brattenberger i Vimmerby-målet. Har täppte till föredömligt.

Redan i seriens andra omgång, då vi förlorade mot Vimmerby, sa jag att de utan tvekan skulle komma att ta sig till Allettan. Det finns enorma kvaliteter i laget och jag kan lova att inget av F-seriens lag kommer kunna åka hit och hämta hem några enkla poäng. Anfallsmässigt är de oerhört bra, med rappa och tekniska spelare i alla fyra formationerna.

Vimmerby är självklart klara för Allettan. Sedan hoppas jag verkligen att vi och Skövde tar oss dit. Jag tycker att det är seriens fyra bästa lag och framför allt de lag som vill spela en offensiv hockey."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0