Olika äro Herrens hockeyförutsättningar!

Med tanke på att vi (Vimmerby Hockey) huserar i en 30 år "ny" ishall, som har fått utbytta kylrör ett par gånger under åren, får vi vara glada. Att inte något har gjorts för att publiken ska trivas bättre, stämningen bli högre och föreningen kunna tjäna mer pengar på en ändamålsenlig lokal, får vi bortse från. Men jösses, vi har ju (åtminstone den här säsongen) välsignats med tre olika dispenser av hockeyförbundet för att vi över huvudtaget ska kunna genomföra spel på elitnivå.

Samtidigt kan jag inte låta bli att berätta om vad som händer i den offensiva änden av Sverige och hur kommunfolket resonerar där.
Asplövens hemkommun, offenisva Haparanda menar jag (hmmm..), projekterar nu för en tolv våningar hög byggnad, som ska innefata multiarena, affärskomplex, hotell m.m. Det berättades på en presskonferens i dag. 
Storleken beräknas till 50 000 kvadratmeter och prislappen beräknas till omkring 800 miljoner kronor?!?!?!? 800 000 tusen kronor!!! Jodå, jag vet att det är en hel del finnar som åker över gränsen och handlar än det ena och än det andra där uppe. Men ändå... Vad är kött och tobak mot Pippi och doktorn i Mariannelund?

- Vi är beredda att satsa en stor slant för att förverkliga detta, säger kommunalrådet Gunnel Simualr (s) til NSD.
- Hur mycket kommunen är beredd att satsa måste vi ta ställning till. Vi ska se över det, men det viktiga är att vi vill att det här genomförs, säger hon till till Kuriren.
Enligt Gunnel Simu kan projektet ge 120-150 arbetstillfällen plus kringeffekter
- Det här skapar ett otroligt stort attraktionsvärde som skapar nya möjligheter för besöksnäringen och ger förutsättningar för inflyttning till Haparanda, säger hon.

Men, vi ska inte på något sätt mäta oss med metropoler som Haparanda. Och vi ska självklart vara nöjda över det vi har. Vi får framför allt vara glada över att Kvalitets Möblers sittdynor byttes ut i mitten av 90-talet.
Olika äro herrens förutsättningar för hockey!

Kommentarer
Postat av: Christer Lindfors

Det är många idrottsanläggningar i Vimmerby kommun som behöver en upprustning, så Micke det är nog bara att ta en kölapp hos kommunalrådet Glennfalk! ;-)

2011-11-23 @ 00:15:12
Postat av: Micael

Christer:

Jag har ju jobbat ihop med mannen ifråga i tio år, så jag vet inte om han kommer att ta mig på allvar i den diskussionen...:-)

2011-11-23 @ 00:26:45
Postat av: Jonathan

Vilka despenser har VH mer än burarna? :)

2011-11-23 @ 22:39:11
Postat av: Micael

Rinkens storlek och takhöjden, har jag för mig att det var.

2011-11-23 @ 23:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0