Emil Wahlberg laddar upp på caféet

Störst utropstecken under den första tredjedelen av serien har nog nyförvärvet från Åseda, Emil Wahlberg, varit. I match efter match har han fått beröm och visat upp ett osedvanligt klokt spel. Emil värvades i första hand som back, men har efter skador på Eric Johansson och Jim Nordh nu fått ta rollen som center i andrakedjan.

Hur är läget inför matchen, Emil?
Bra! Vi tränade i morse och nu sitter vi och softar på ett café. Det känns bra och alla verkar vara riktigt taggade.

Du har ju fått mycket beröm för ditt spel i VH. Var steget från tvåan till ettan samt bytet av klubb lättare att ta än vad du hade förväntat dig.
Nja, det var nog ungefär som jag trodde. Visst var det ett stort steg men jag trivs suveränt och har haft mycket hjälp av alla bra lagkamrater.

Och nu har du fått rycka in som center. Vad tycker du om det?
Trots att jag har spelat center tidigare i min karriär så kändes det väldigt ovant i början. Det är svårare att gå från back till center än tvärtom. Men nu tycker jag att det funkar bra. Man anpassar sig och ställer in sig på att spela där man blir satt. Allt görs ju för lagets bästa.

Premiärmatchen borta mot Arboga ville väl egentligen alla glömma. Men vad tar ni med er från den matchen till i dag och vad talar för att det ska gå bättre?
Vi är bra på hemmaplan. Vi har slagit tre topplag här och dras med av vår härliga publik och det tryck som skapas. Det är verkligen speciellt att spela på hemmaplan. Kul med enkronasmatch i eftermiddag också. Vi hoppas på fullsatt och tre nya poäng.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0