Andreas Lundgren avgjorde för VH

GISLAVEDS SK-VIMMERBY HOCKEY 2-3 (0-0, 1-1, 1-1, 0-0, 0-1)
Skott:
30-26 (7-7, 8-6, 12-8, 4-3, 0-1)
Utvisningar, Gislaved: 7x2 min. Vimmerby: 4x2 min.
Publik: 321, Gislerinken.

Första perioden:
Den första perioden slutar mållös. Vimmerby har haft det mesta av ordnat spel och har även haft de vassaste chanserna (bland annat bränt två frilägen), dock utan att komma upp i samma intensitet och nivå som senast mot Skövde.
Skott: 7-7
Utvisningar, Gislaved: 1x2 min. Vimmerby: 1x2 min.

Andra perioden:
Sex minuter in i den andra perioden visades Petrus Olivestam ut för interference. Drygt minuten senare kom matchens första mål, då hemmalagets André Smulter utnyttjade det numerära överläget.
Vid det tillfället var ett hemmamål verkligen helt ologiskt. Vimmerby hade pressat rejält under inledningen av den andra perioden och också missat ett par jättechanser.
Vimmerbys kvittering lät dock inte vänta på sig, då Linus Nelson kvitterade drygt två minuter senare.
Därefter böljade spelet och chanser skapades åt båda håll. Bland annat svarade Calle Brattenberger i VH-målet för en vass räddning (sidledsförflyttning) och Vimmerby hade skott både i stolpen och i ribban under de sista minuterna av perioden.

1-0 (27.47) André Smulter (Stefan Thellberg, Simon Mitman)  sp 5/4
1-1 (30.07) Linus Nelson (Sean Perkins, Joacim Hedblad)
Skott: 8-6
Utvisningar, Gislaved: 2x2 min. Vimmerby: 1x2 min.

Tredje perioden:
Den tredje perioden kom att präglas mycket av utvisningar. Och det var också i ett numerärt överläge i mitten av slutperioden som Jim Nordh kunde trycka in ledningspucken för Vimmerby. Glädjen var dock inte långvarig, utan hemmalaget kvitterade bara ett par minuter senare. I slutet av matchen skapade lagen ett par vassa chanser vardera, men förlängning får avgöra.

1-2 (10.43) Jim Nordh (u.a.) sp 5/4
2-2 (13.07) Mattias Enroth (Erik Hjalmarsson, Robert Olofsson)
Skott: 12-8
Utvisningar, Gislaved: 4x2 min. Vimmerby: 2x2 min

Overtime:
Förlängingen slutar mållös, straffar avgör.
Skott: 3-4

Straffar:
Vimmerbys Jim Nordh och Gislaveds Robert Olofsson satte sina straffar i den första omgången. Därefter kom det 16 raka missar innan Andreas Lundgren avgjorde för Vimmerby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0