Vimmerby förlorade i overtime

Vimmerby åkte på ännu en tung bortaförlust. I fredags var det Tranås som avgjorde med bara dryga minuten kvar att spela och i kväll satte Mjölby 4-3 med bara 40 sekunder kvar av förlängningen. Visserligen en poäng till Vimmerby, men med tanke på hur nära laget har varit i veckoslutets båda matcher, känns det som en snöpligt liten utdelning.

Mjölby-Vimmerby 3-3 (2-0, 0-2, 1-1, x-x)
1-0 (01.11) Adrian Ahrling (Victor Carlsson)
2-0 (04.53) Oskar Thorell (Jacob Karlborg, Simon Laudon-Sörlin)
2-1 (31.18) Robin Ekström (Joacim Hedblad)
2-2 (34.38) Christian Widéen (Pierre Gustavsson, Simon Casselstrand) sp 5/4
3-2 (45.02) Emil Alengård (Jacob Karlborg, Victor Carlsson), sp 5/4
3-3 (51.42) Joacim Hedblad (Emil Georgsson)
4-3 (64.20) Andreas Besterman
Publik: 403.
Domare: Ulrik Lindh.

Första perioden:
Efter den första perioden i dagens bortamatch mot Mjölby ligger Vimmerby under med 2-0. Den ledningen hade hemmalaget redan innan fem minuter var spelat.
Skott:13-7
Utvisningar, Möjlby: 1x2 min. Vimmerby 2x2 min.

Andra perioden:
Efter mål av Robin Ekström och Christian Widéen har Vimmerby utjämnat matchen. Inför den tredje perioden är ställningen nu 2-2.
Skott: 14-11
Utvisningar, Mjölby: 2x2 min. Vimmerby 2x2 min.

Tredje perioden:
Den tredje perioden slutade oavgjord. 3-3 efter 60 minuter innebär overtime. Minst en poäng fraktas hem till Vimmerby i alla fall.
Skott: 10-8
Utvisningar, Vimmerby: 2x2 min.

Overtime:
37 sekunder in i förlängningen tilldömdes Mjölby straff men Markus Gunnarsson missade skottet. Hemmalaget knep dock segern sedan Andreas Besterman avgjorde med bara 40 sekunder kvar att spela av overtime.


Kommentarer
Postat av: J.R

Var väl inte vad man hoppats på inför denna helg. 1 poäng på två matcher....jaja NU TAR VI TVÅ RAKA HEMMA!!!!

2011-10-09 @ 18:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0