Fredrik Söderström: "Vimmerby var bättre i allting"

Pratade nyss med Fredrik Söderström, IK Oskarshamns tränare. Han var, milt uttryckt, inte alls nöjd med kvällens match. Så här sa han:
 
"Om jag utgår från vår prestation, så är den kraftigt underkänd. Jag vill inte förta Vimmerbys insats, för de var frejdiga och intensiva, men vi kom hit med en bedrövlig attidtyd. Vimmerby var bättre än oss i allting. I delar av matchen tar vi för oss och snurrar, men vi måste bli mer skärpta i de avgörande lägena.
 
Trots att jag är besviken på vår insats, så ska vi inte dra ner rullgardinen helt. Även matcher med sådan här utgång är viktiga, inte minst att dra lärdom av. Vi har enskilda spelare som i vissa moment gör saker som är strålande, men det räcker inte. Förhoppningsvis fick det här killarna att inse vad som krävs.

Jag vill inte tro att vi behöver matcher mot mer namnkunnigt motstånd för att tagga till helt och fullt, även om det tyvärr kan vara så. Det är ändå oförsvarligt. Vi måste vara skärpta och ödmjuka inför varje uppgift. Dessutom tycker jag att många spelare, som borde klivit fram och visat att de ville ha chansen, inte tog den i kväll. Nu utgör inte det här någon anledning att slänga killarna av bussen vid kommungränsen och låta dem gå hem, utan vi gnuggar vidare. Alexander i målet är den enda som får godkänt. Han räddade oss från en större förlust.
 
Vimmerby var annars en trevlig bekantskap. Jag är förtjust i deras intensitet, de har bra tryck, bra energi och är välorganiserat bakåt. Brattenberger är riktigt bra i målet och en personlig favorit som Jakob Karlsson visade vilka kvaliteter han besitter. Nu är ju inte min arbetsuppgift att styra Vimmerby, men de måste vara uppmärksamma på att år två verkligen är tuffare än år ett. Det är visserligen en klyscha, men den har ju kommit till eftersom tillräckligt många männsikor har tjatat om det".
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0