Skitnödigt värre på sina håll

Det är nog rejält skitnödigt på sina håll inför kvällens omgång i kvalserien till Allsvenskan. Inte minst i Borås, som tokfloppade i den inledande omgången då man förlorade med 2-7 hemma mot Kallekrona.

I kväll ser det inte alls lika lättippat ut som i måndags (så fick jag ju det sagt också)…;-)
Men en titt i kristallkulan ger följande:

Asplöven - Kallinge/Ronneby
Det var först i tredje perioden som Asplöven vek ner sig mot Sundsvall. Jag tror inte ens att det räcker med ett chartrat flyg med White Angels-fans i kväll. KRIF lär stå på en poäng efter två spelade omgångar. Asplövens offensiv och hemmaplan avgör. Hoppas jag har fel!
Tips: 4-1

Karlskrona – Sundsvall
Det kan mycket väl vara den kommande ettan och tvåan i Kvalserien, som möts i kväll. KHK imponerade mot ett svagt Borås häromdagen. Men det var även starkt av ett ringrostigt Sundsvall att manövrera ut ett fullmotiverat Asplöven. KHK kanske har spetsen men jag tror att Sundsvalls lagmaskin blir för stark till slut.
Tips: 2-3 e. förl.

Olofström – Borås
Borås har all press på sig. Laget har helt enkelt inte råd med ytterligare en förlust mot ett kaxigt uppstickarlag från Blekinge. Just därför tror jag att det blir precis så. OIK:s tungviktspjäser har verkligen börjat leverera på slutet och bortasegern mot Kallinge senast har stärkt laget ytterligare. Här har man verkligen inget att förlora.
Tips: 5-2

Dagens svåraste val är att bestämma sig för vilken match man ska se. Tror det får bli Jackes Olofström.


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0