Missa inte Expekts chockodds på Hästen-seger

Elva matcher i rad utan att ha släppt in mer än två mål i någon av dem (49-18 på dessa matcher). Vimmerby känns lite på gång.

 

Nominerade till Årets Manliga Idrottare i Sverige: En lerduveskytt, en häst, en skidåkare och så Zlatan förstås. Världens bäste hockeyback och världens bäste hockeymålvakt kändes aldrig som några alternativ, eller?

 

Läste på twitter i går om en tjej som beskrev sig som "Gnagare och pedagog". Just kombinationen. Hur tänkte hon där? Vem vill hon försöka lura?

 

Influensan härjar i Västerviks trupp. Joachim Hedblad, Kristian Westerman och Linus Bognesand är sjuka och kommer inte kunna vara med i kvällens hemmamatch mot Mariestad. Lägg därtill ytterligare ett gäng, som är skadade, avstängda, precis återkomna från skada samt halvkrassliga. Det blir en tuff afton för Västervik.

 

Och som om det inte var nog med det: I dag kom dessutom beskedet från Disciplinnämnden att VIK-backen Niklas Grahns avstängning blir hela fem matcher. Det alltså för förseelsen i matchen mot Skövde, där de flesta jag har pratat med blev förvånade över att det ens blev utvisning. Hmmm…

 

I stort sett helt jämnt när spelbolagen värderar chanserna inför kvällens match mellan Tranås och Vimmerby. Tranås finns som bäst till 2,30 och Vimmerby till 2,20.

 

Inte riktigt samma oddssättning till östgötaderbyt mellan Vita Hästen och Mjölby. Dock hittar du här dagens största avvikelse mellan bolagen. Expekt ligger nämligen på 100 procent högre återbetalning på Hästen-vinst än vad alla andra bolag gör. 1,02 jämfört med 1,01…

 

Om tre timmar går bussen!

 

.


Kommentarer
Postat av: stefan

Det är väl som match straffet mot vh jag stor still och jonason åkte in i min armbåge.....
Väldigt lustigt...

2012-11-09 @ 15:34:28
Postat av: thomas

haha var en av dom roligaste kommentarerna på länge. För tolkar det som ett skämt, annars måster du ha svårt med verklighetsuppfattningen. Nu tror jag iofs inte, eller snarare hoppas jag inte att d är huvudpersonen själv som är här inne o skriver kommeterar om sitt eget matchstraff, för då känns d ännu mer lustigt.

2012-11-09 @ 16:47:07
Postat av: thomas

haha var en av dom roligaste kommentarerna på länge. För tolkar det som ett skämt, annars måster du ha svårt med verklighetsuppfattningen. Nu tror jag iofs inte, eller snarare hoppas jag inte att d är huvudpersonen själv som är här inne o skriver kommeterar om sitt eget matchstraff, för då känns d ännu mer lustigt.

2012-11-09 @ 16:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0