Förkylt för Mariestad inför kvällens toppmatch

Det har varit lite krassligt i Mariestads trupp inför den viktiga matchen i Vimmerby ishall i kväll. Poängmaskinen Johan Persson, målvakten Daniel Odehag, centern Alexander Collberg och duktige backen Carl Odelius har samtliga varit febersjuka i början av veckan och fick avstå träning. Samtliga ska dock försöka spela i dag.
 
I övrigt har förhandssnacket i Mariestad mest handlat om de egna supportrarnas kritik mot lagets båda målvakter (Daniel Odehag och Jonas Westerlund), vars insatser de tycker har varit för svaga. 
Enligt Mariestads Tidning har man, på supporterföreningen Oxarnas hemsida, bland annat kunnat läsa: "Vi måste ha bättre målvaktsspel", "Vad i helvete sysslar våra målvakter med?", "Bois måste värva in en riktig målvakt för det här håller inte" och "Ta upp en från J20 lika gärna istället för att spela med dessa två".
 
Att efterträda ikonen Pär Åkerström, som la plockhandsken på hyllan inför den här säsongen, har visat sig vara allt annat en enkelt. Men i dagens nummer av Mariestads Tidningen försvarar sig de båda målvakterna.
Jonas Westerlund: "Jag bryr mig inte om sånt. Jag var inte bra mot Hästen och släppte in några mål som jag borde ha tagit. Helt nöjd med säsongen kan jag inte vara. Men jag tycker inte att jag har gjort mig på något sätt.
Daniel Odehag (som fick kliva av matchen mot Hästen efetr att ha släppt in två mål under de första sju minuterna): "Jag blev förvånad när Staffan (tränaren Lundh) bytte ut mig. Får man en sådan start vill man så klart revanschera sig".
 
Mariestad har en imponerande offensiv spets, med spelare som Eddie Davidsson, Jonas Pontusson, Johan Persson och Rickard Palmberg. Men håll också ett öga på den store och puckskicklige forwarden Oscar Holst. 22-åringen, fostrad i Alvesta, gjorde förra säsongen ett 30-tal framträdanden i Trojas allsvenska lag och verkar ha tagit ytterligare ett kliv i utvecklingen den här säsongen.
 
Klockan 19.00 är det nedsläpp i Vimmerby ishall. VH-seger, så är vi uppe på en Allettanplats när exakt en tredjedel av division 1-serien är spelad.
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0