Västervik förstärker med amerikansk målvakt

Sedan målvaktsförvärvet från Rögle, Kevin Lindskoug, rev kontraktet och drog till USA, har Danne Stolt och de övriga i Västervik IK:s sportgrupp arbetat hårt på att hitta en ny uttalad förstekeeper. Arbetet har nu gett resultat och i dag landar han i Sverige. Senare i eftermiddag rullar han in i Västervik och kommer då också presenteras officiell. Kan säga att det handlar om en spännande och välmeriterad ung man från "over there". Namn på den nye keepern överlåter jag till VIK att berätta.

.

Kommentarer
Postat av: Berg

Med tanke på pengarna VIK pungar ut redan nu blir jag besviken om det inte är någon i klass med Ron Hextall.

2012-10-11 @ 13:30:19
Postat av: Hannes

Med tanke på vad VH lägger ut på Bratten, en målvakt som är värvad för att dominera & nu sitter på bänken så ska det nog lösa sig :)

2012-10-11 @ 15:55:06
Postat av: Anonym

Hoppas VIK satsar rätt, för någon ekonomi för större värvningar tror jag inte VIK har, har man redan panik och inget förtroende för dom målvakterna som finns. Laget tror jag ändå inte kommer att kvala mot allsvenskan eller åka ur. Spara pengarna till nästa år då behövs det mycket mera för att behålla och värva nya spelare.

2012-10-11 @ 18:14:16
Postat av: Jejje

Med tanke på att han är utlänning så är han riktigt billig. Tror nog bratten tjänar mer än viks målvaktsbesättning

2012-10-11 @ 19:46:10
Postat av: Göran Strid

Vet inte om detta är rätt tråd, men ändå, jag prövar! Efter alla mer eller mindre (o)sakliga angrepp på mig som både person (trist!) och rent sakligt, så vill jag ändå skriva detta.

Till er alla alltså, som tycker jag är en tolvåring, går in på bloggen och förstör, raljerar för mycket, är orättvis mot Västervik med mera, så vill jag om det tillåts, ändå säga följande:
- Västervik är helt klart en frisk fläkt i årets serie! Ett bra anfallsspel, men måste fixa defensiven. Sedan är det plats att fundera på detta med ensidigheten i synen på hockeyn. De som från Skövde var på plats i matchen mot Skövde i Tjusthallen, så var det ju inte första matchen precis på bortais för deras del och ingen anledning att vinkla intrycken just mot Västervik. En sanslöst ensidig hemmapublik var intrycket. Detsamma gäller uttalandena av coachen.
- Vimmerby har oflyt. Så är det och det överraskar mig. Med det laget och spelet man haft så borde man ha ett helt annat läge i tabellen. Jag är övertygad om att man fixar detta innan serien är slut, även om det kommer att bli jobbigt. Betydligt jobbigare innan serien startade... Se bara på Skövdes match igår mot jumbon Mjölby. Man var överlägsen i spelet, men Mjölby stretade på bra och gav sig inte för en sekund. De kunde ha vunnit och Skövde hade tur med sitt segermål 19.59...
- Skövde må haft tur (som jag raljerade lite om, även om inte alla förstod det), men det kan inte bara vara bristen på oförmåga att man trots allt har 23 poäng efter första rundan och det får man givetvis vara glad över. I all synnerhet som det är "all time high" under den perioden allettan funnits till. 12-19 poäng har gällt och då har man gått till allettan. Kan möjligen vara intressant att veta att 43-46 poäng rent statistiskt har räckt för en plats i allettan.

- För min del ett riktigt bra erkännande till ett Skövde, som jobbar för varandra och ger järnet i varje match och där spelare oerhört lojalt stannat kvar för halva ersättningen i sin uppriktiga vilja att hjälpa till och ge järnet. Stort för mig som supporter och delaktig i bygget under 20 år.

Lycka till i fortsättningen alla lag och må de bästa lagen gå till allettan! 27 omgångar visar det, där tur och otur har jämnat ut sig!

2012-10-11 @ 20:28:58
Postat av: RCA

>> Göran Strid
Vet inte vad som är "rätt tråd" för dig och dina fumliga skriverier. Rätt träd borde du kunna hitta lite varstans dock. Använd det!

2012-10-11 @ 20:44:54
Postat av: till göran strid

Spelet man haft? Har väl inte övertygat i spelet överhuvudtaget så man kan ju undra vad du bedömmer det på? Efter en "runda" i serien så ljuger inte tabellen, eller?

2012-10-11 @ 22:36:01
Postat av: Göran Strid

RCA, tack för dina berikande synpunkter på mina "fumliga" skriverier. Trodde möjligen du ville snacka hockey. Jag skall ta till mig detta i fortsättningen! Du har inga kommentarer i övrigt om innehållet, vilket borde vara betydligt intressantare? Västerviks offensiv? Västerviks defensiv? Vimmerbys oflyt? Skövdes flyt, men 23 poäng är 23 poäng och det kan ingen ta ifrån laget. Jodå, laget har haft flyt av och till. Det erkänner till och med jag, men som sagt, om 18 omgångar vet vi! Om Västervik och Vimmerby går till allettan är jag den förste att gratulera. Om du sedan tycker detta senare också är "fumligt" och inte hör hemma här, så tar jag det. Jag klarar det. Trevlig helg!

2012-10-11 @ 23:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0