"Jag sa ju att vi skulle blösa skjortera å döm"

Fick tag på Anders Spaak efter matchen. Ungefär så här tyckte han efter premiärsegern över Grästorp med 10-3:
 
"Jag sa ju att vi skulle blåsa skjortorna av dem. Och det gjorde vi!

Skämt åsido - det här var väl ungefär så övertygande som man kan begära. Andra perioden var inte bra och det finns en hel del detaljer som man skulle vilja rätta till. När de gick från 6-1 till 6-3 i slutet av andra perioden, var jag nära att ta en timeout. Men det är lätt att det blir så här när man känner att man är det bättre laget. Killarna tyckte att det var jättesvårt att spela den här matchen.
 
I den tredje perioden tycker jag att vi tar tag i matchen igen och spelar mycket stabilare. Vi behöll fokus mycket bättre och var inte så "stora på det" som vi var i andra. Trots allt tycker jag att det var ganska många spelare som gjorde en riktigt bra match, även om vi kan betydligt bättre än så här. Och det vore väl en skam annars? Vi kan ju knappast vara som bäst i seriepremiären, som är den åttonde matchen de här killarna spelar ihop.

Men det finns också många saker som jag är väldigt glad över. Framför allt vårt powerplay, där vi drar upp pucktempot och skapar oro. Då kommer också målchanserna.

Trots storsgeern tycker jag att Grästorp var ganska bra. De krigade på och vek aldrig ner sig. Det är skönt att börja med en seger, för nu väntar svåra matcher. Förhoppningsvis kan vi vinna i Arboga och ta poäng i Skövde. Sedan är det dags för enkronasmatchen hemma mot Hästen. Det är skönt att det äntligen är igång."
 
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Saknade inte GIK 4-5 ordinarie backar???

2012-09-16 @ 20:38:18
Postat av: Hasse

För deras egen skull så får vi väl verkligen hoppas att de gjorde det. Bakåt var de fullständigt bedrövliga. Det hade lika gärna kunnat blivit 20-3.

2012-09-16 @ 20:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0