Owuya lämnar när Knutsson kommer

I helgen blev det alltså klart att defensivt starke Skövde-backen, Jonas Knutsson, spelar för Västerviks IK kommande säsong. En bra värvning av en spelartyp som VIK behöver ha in i de bakre leden. I dag förlängde klubben dessutom med amerikanske målvakten Reid Ellingsson. Ännu viktigare!

 

Anders Spaaks Kiruna förlängde i dag med backklippan och trotjänaren Marcus Ersson. Ska bli riktigt intressant att följa Spaakens nya gäng i vinter.

 

Värvningen av Jonas Knutsson innebär med allra största säkerhet att vi inte kommer få se Djurgårds-fostrade Sebastian Owuya i VIK kommande säsong, då truppen börjar fyllas och prislappen på Owuya inte direkt har sjunkit efter hans starka defensiva insatser i ettan. Den storväxte backen anslöt från Borås mitt under säsongen och han hann med 24 matcher i VIK-tröjan. Ny klubbadress är ännu inte klar.
- Det är väl ingen hemlighet att jag siktar på Allsvenskan. Jag är i kontakt med några klubbar men än är inget klart åt vare sig det ena eller åt det andra hållet. Samtidigt är det sjukt jobbigt att bara gå och vänta innan allt är klart, säger Owuya.
- Jag gillade verkligen tiden i Västervik och E-serien höll riktigt hög klass. Jag tycker att lagen i E-serien är bättre och spelar mer organiserat än de i F-serien. Där är det mer tuta och köra.

 

.


Kommentarer
Postat av: ståplats

VIK Owyua ska till allsvenskan ! vad tror han får han nytt Div 1 kontrakt ska han vara glad,tror inte klubbarna står i kö för hans signatur.

2013-04-29 @ 18:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0