Sandlin: "Jag är positivt överraskad"

Vad tyckte då vår nye tränare, Tomas Sandlin, efter 2-1 mot Visby-Roma? Jag snackade med honom alldeles nyss och det här var väl ungefär kontentan:

 

"Jag måste säga att jag är positivt överraskad av det jag såg. Det vi har tränat på, detaljer och disciplin i försvarsspelet, fungerade bra. Det brukar annars ta längre tid. Visst finns det mycket mer att hämta i anfallsspelet, men i och med att vi har tappat en vecka på is så har vi inte ens hunnit träna på det.

 

Efter två ganska jämna perioder tog de en tidig pp-ledning i den tredje. Vi (Jakob Karlsson) kvitterade i spel 5 mot 3 i slutet av matchen och kunde sedan vinna på straffar (Björn Jonasson).

 

Sett över hela matchen, och om man bortser från den absoluta inledningen av första perioden, så tycker jag att vi kontrollerar det ganska bra. Enda gångerna de skapar något på oss är när vi gör tekniska misstag, vilket man självklart gör så här tidigt på säsongen. Ge oss några veckor till, så kommer det här bli riktigt bra.

 

Jag är positivt överraskad och det här var bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag visste att Vimmerby var ett bra lag men det här var ändå förvånansvärt. Och det är ju till den 15 september som vi ska ha fått ihop det hela. Visby är dessutom ett bra lag som spelar fysiskt tung hockey. Visst syntes det i början att de har spelat fler träningsmatcher innan denna, men jag tycker ändå att vi skakade av oss det snabbt och kom in i det.

 

Samtliga, förutom Markus Modigs som satt på läktaren med sina ömmande höfter, var tillgängliga.

 

I morgon (lördag), klockan 15.00, är det dags för returmöte. Innan dess tränar vi på förmiddagen. Vi släpper absolut inte av på träningen, utan kör stenhårt. Det är som sagt till seriestart vi ska vara bra och fräscha. Hur laget blir i morgon, vet jag inte än.”

 

Vimmerby mönstrade följande lag:

 

Målvakt:

Calle Brattenberger

 

Förstafemman:

Oscar Karlsson - Henrik Tång
Björn Jonasson - Jakob Karlsson - Sebastian Nilsson

 

Andrafemman:

Tobias Jonsson - Emil Wahlberg
Jom Nordh - Adam Rundqvist - Jesper Karlsson

 

Tredjefemman
Tobias Ternelius - Jakob Isaksson
Simon Dahl - Robin Olsen-Syversen - Alexander Holmberg

 

Fjärdeformation
Pelle Ström
Petrus Olivestam - Robin Ekström - Andreas Rundgren

 

Extraspelare:

Rasmus Davidsson

 

.


Kommentarer
Postat av: Supporter

Bra Micke att VH bloggen är igång härligt VH med en seger direkt !!

2013-08-17 @ 14:50:31
Postat av: 60-talare

Japp, Saknat den!

2013-08-17 @ 21:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0