Ternelius: "Vimmerby lever upp till sina rykten"

I dag gjorde Vimmerby Hockey klart med den utpräglat defensive backen Tobias Ternelius, som kommer från franska Reims (läs mer på www.vimmerbyhockey.se), och som har provspelat med VH de senaste två veckorna. Snackade just med Ternelius och ungefär så här gick hans tankar kring övergången:

 

”Det känns skönt att det äntligen är klart. Jag kom i kontakt med Vimmerby för några veckor sedan och sedan dess har det egentligen inte varit något snack om något annat än att det är här jag vill spela. Det kändes intressant redan från början och nu har det löst sig på alla plan.

 

Vi har bara haft ett par veckor på is och Vimmerby lever verkligen upp till de rykten som man har. Det går självklart inte att dra några större växlar efter så här kort tid och så här få träningar, men visst är väldigt många händer och fötter berikade med väldigt många goda egenskaper här.

 

Vi har bara spelat två träningsmatcher (båda mot Visby). Den första var väl okej (seger 3-2), men under den andra matchen (förlust 0-5) märktes det, efter 16 träningspass på sju dagar, att det var många trötta ben. Och framför allt många trötta huvuden.

 

Jag vet inte jättemycket om E-serien. Visst känner jag igen en del lag och vet att serien håller hög klass, så det ska bli jättekul att spela här.

Jag har ju varit utomland en period men i grund och botten är jag nog samma spelare. I Frankrike är det ett helt annat spel än här, inte alls så uppstyrt och strukturerat. Men jag är en systemspelare, som vill ha ordning och reda runt omkring mig, så det här känns kanon. 

 

Det känns också bra att komma till en tränare som man känner – et välbekant ansikte och en ledare som man vet vad han vill. Jag och Tomas (Sandlin) har kamperat ihop i Björklöven, så visst hade han en ganska stor del i att jag hamnade här i Vimmerby."

 

 

.


Kommentarer
Postat av: kalle

skeptisk

2013-08-30 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0