Avslaget inför slutomgångarna

Jag hatar att säga det, men oj vad det känns avslaget inför de två sista omgångarna av hockeyettan. För vår egen del handlar det självklart om skador, svintung träningsperiod, lite si och så med motivationen och så i dag bortamatch mot Mjölby.
 
Visst har vi fortfarande en teoretisk chans att snuva Hästen på seriesegern, men jag kan inte i min vildaste fantasi se att Hästen tappar poäng i någon av sina två resterande matcher, samtidigt som vi ska vinnna våra. 
Och visst kan Västervik fortfarande nå fjärdeplatsen, men att Skövde skulle förlora både mot Mariestad i dag och mot Kumla hemma i sista omgången känns inte sannolikt. Samtidigt ska VIK i så fall också ta sex pinnar. Njae, tillåt mig tvivla.
 
Strax dags för nedsläpp för Vimmerby borta mot Mjölby alltså. På grund av alla frånvarande spelare kommer VH köra med tre femmot plus två extra forwards. Förutom alla skadade spelare saknas i dag också målvakten Calle Brattenberger och stekhete anfallaren Robin Ekström, som är sjuk.
 
Så här mönstrar tränare Sandlin eftermiddagens lag:
 
Målvakt:
Robin Andersson
 
Förstafemma:
Oskar Carlsson - Henrik Tång
Simon Dahl - Jakob Karlsson - Sebastian Nilsson
 
Andrafemma:
Tobias Jonsson - Simon Peterson
Andreas Rundgren - Adam Rundqvist - Jim Nordh
 
Tredjefemma:
Jacob Isaksson - Pelle Ström
Robin Olsen Syversen - Markus Kinisjärvi - Petrus Olivestam
 
Extraforwards:
Rasmus Davidsson - Jesper Karlsson
 
Extramålvakt:
Pontus Thuresson
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0