Tobbe Ternelius dagen efter axelskadan

Emil Wahlberg, Alexander Holmberg, Markus Modigs, Björn Jonason och Petrus Olivestam. I går fyllde vi på Vimmerby Hockeys redan digra skadelista med ytterligare ett namn, backen Tobias Ternelius.
 
Det var i slutet av hemmamatchen mot Kumla som Tobbe skulle gå före en motspelare in i sarghörnet och vända runt med pucken. Oturligt nog fick han axeln snett framför kroppen samtidigt som tacklingen kom (absolut inget ojuste) och han träffade sargen med axeln först.
 
- Axeln hoppade ur led, men hoppade till rätta lite senare. I dag fick jag svar på röntgenplåtarna som togs under gårdgaskvällens sjukhusebesök i Västervik och det visade sig att jag klarade mig utan några frakturer, berättar Tobias.
- Nu får en sjukgymnast kolla om ledbanden har tagit skada, men förhoppningsvis är det "bara" så att axeln har hoppat ur led och sedan lagt sig fint tillrätta igen. Jag har fått ett stöd för att axeln ska hålla sig stilla någon dag. Sedan är det bra att så fort som möjligt trotsa smärtan och börja få igång rörligheten igen. Jag har slagit min andra axel ur led tidigare, så jag vet ju ungefär vad det handlar om.
 
Tobbe är nöjd både med sin egen och med lagets insats så här långt, men han känner ändå att juluppehållet kommer lägligt.
- Det är ju så klart tungt med alla skador på tongivande spelare. Det sliter på resten av laget - inte bara i och med alla matcher utan även på träningarna. Det är många andra som har fått dragit ett riktigt tungt lass den senaste tiden.
För Tobias del (liksom sannolikt även för de övriga fem skadade, möjligtvis Petrus Olivestam undantagen) lär det inte bli något mer spel innan Allettan drar igång i början av januari. Det gjorde om inte annat tränare Tomas Sandlin ganska klart redan i går kväll:
- Vi tänker inte på något sätt chansa med någon av de skadade spelarna. Det är vi verkligen inte tvungna att göra i det här läget.
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0