Hemvävt värre hos E-seriens Allettanlag

På förekommen anledning tog jag mig friheten att se hur det står till med förekomsten av så kallade "egna produkter" i de åtta södra Allettanlagen. Av samtliga spelare som under säsongen har varit eller är registrerade för föreningarna, ser det ut så här (lag, andel egna produkter och totalt antal spelare under säsongen, procentandel egna produkter):

 

Vimmerby

14 av 27

52%

Skövde

13 av 27

48%

Mariestad

12 av 31

39%

Vita Hästen

8 av 38

21%

Mörrum

7 av 30

23%

Kristianstad

6 av 28

21%

Olofström

6 av 31

19%

Kallinge

0 av 25

0%

     

Totalt E-lagen:

47 av 123

38%

Totalt F-lagen:

19 av 114

17%

 

Jag drar inga som helst slutsatser av detta och säger inte heller att det ena är mer rätt än det andra, utan jag bara konstaterar hur det är (med reservation för felräkning nånstans, som jag alldeles säkert snabbt lär bli varse i så fall). Analysen av siffrorna får ni göra själva.

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0