Förlåt Björn Skarpsvärd!

Tredje Blekingemotståndet i rad. Tredje segern i rad?
 
Om en timme är det nedsläpp i brutalfajten mellan Vimmerby och suveräna seriesegraren i F-serien, Kallinge-Ronneby IF. KRIF kommer till match med tre raka förluster i bagaget (förlust i fyra av de fem senaste). Vet inte vad som har hänt med dem, men att det finns kapacitet i laget står utom allt tvivel. Minns att man mitt i det här förlustorgien passade på att spöa och spela ut Vita Hästen på bortaplan, så det svänger sannerligen rejält om KRIF:arna.
 
Förlåt bloggare Skarpsvärd på BLT/Sydöstran, men jag kan inte låta bli att hoppas att du tippar Vimmerby lika uselt i kväll, som du har gjort inför de båda senaste omgångarna.
 
Inför Olofström-Vimmerby tippades det så här:
"Olofström-Vimmerby 4-1
Känns som OIK är i ett bra flyt och reaktionen kommer inte här. Stabil seger."
Resultat: 2-3 e str.
 
Inför Mörrum-Vimmerby tippades det så här:
"Mörrum-Vimmerby 3-2
Jämn match att vänta, som brukligt då Mörrum är igång. Jag tror man vill visa vad man egentligen kan och kommer köra lite mer framåt. Vimmerby vill med ha poängen. Men det blir inget gratis här."
Resultat: 2-5
 
Inför kvällens drabbning Vimmerby-KRIF tippas det så här:
"Vimmerby-Krif 2-6
Urladdning. Känslan är så. Jag vet inte hur många gånger jag har tippat fel angående Vimmerby. Men det finns så mycket i Krif-gänget och de kan bara inte gå på en mina igen. Proppen ut va?"
Resultat: ??-??
 
VH Ultras värmer upp i Bowlinghallen - dock inte med att spela bowling, antar jag. Alla till hallen nu. I kväll tar vi nästa steg mot ett allsvenskt kval. Nu kör vi!
 
.

Kommentarer
Postat av: Hahaha

Timeout när det är 10 sec kvar??

2013-01-30 @ 21:16:03
Postat av: stefanStefan

Det börjar bli en vana mot krif att domaren skänker krif tre pinnar

2013-01-30 @ 22:19:45
Postat av: Jorma (O-Hamn)

Hehe, inte med bowling. Synd det inte gick vägen dock.

2013-01-30 @ 22:58:42
Postat av: Tobbe

Nedsläpp i offensiv zon, man plockar målis, då kan en timeout vara guld värd......

2013-01-31 @ 00:10:31
Postat av: Nyfiken

stefan Stefan

Hmm, Vad hände då? Gjorde KRIF inga mål, eller gav domaren bara bort mål till Kallinge då? Eller dömde han bort mål som Vimmerby gjorde?

2013-01-31 @ 17:26:35
Postat av: Kung burra

Jag är så stolt över VH, 13 st med VH som moderklubb i laget och gått så här bra utan massa tok- värvningar.Hur många har kaalinge nu igen?

2013-01-31 @ 19:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0