Ständigt denne Carl-Johan Svensson

Man Of The Day: Carl-Johan Svensson. Denne Grästorps-virtuos, som vi var så nära att fånga till VH under säsongen, när han lämnade Oskarshamn. Nu blev det det andra VH (Hästarna från Norrköping) som fick förmånen att dra nytta av hans tjänster istället. Och i kväll betalade han av rejält på den investeringen. 3-2 till pållarna mot Kiruna och CJS satte två pytsar under full tid och även det avgörande målet i förlängningen. Stort! Och stort grattis Hästen till platsen i Kvalserien!

 

Har sett att vännen Novratidis den senaste tiden har ondgjort sig över sin egen oförmåga att få tipsen att sitta. Tror dock inte att det går att slå min oförmåga från den här kväll. Samtidigt var det då tur att jag inte hade lagt in några bets på matcherna. Var nämligen helt fel ute i alla drabbningar förutom en.

 

Björklöven slog visserligen Olofström med komfortabla 6-3 och är vidare till Kvalserien. Men i och med det resultatet stannade också de direkta framgångarna i mina profetior. För dig som inte orkar läsa det förra inlägget igen kan jag här nedan kort sammanfatta vad jag skrev och även hur det gick

 

Experttips: ”Det skulle inte förvåna om alla fyra PO-kamperna är avgjorda strax efter klockan 21.00 i kväll.”

Utfall: Piteå bortaslog Sundsvall med 2-1 (1-1 i matcher). Okej, Visby-Huddinge slutade 3-3, sedan Huddinge tappat en 3-1-ledning. Visserligen vann Huddinge sedan efter o.t. och gick vidare med 2-0 i matcher . Hästen gick ju också vidare efter over time och samma matchresultat, men jag kan inte skryta med några övertygande tips. Ja, jag vet att tre av fyra tippade lag gick vidare, men jag hade räknat med betydligt enklare resor och framför allt med segrar under ordinarie tid.

 

Så här (bedrövligt) såg det ut i övrigt:

 

Experttips: ”…laget (Brunflo) verkar springa hem den där kvalserien till ettan hur lätt som helst:”

Utfall: Kramfors-Brunflo 5-4 (efter att Brunflo hade ledningen med 4-1 ända in i den andra periodens sista minut).

 

Experttips: ”I kvalet till division 1 har Arboga satt sig rejält i förarsätet i E-gruppen. Två raka segrar, 10-4 i målskillnad och så möter man nollpoängaren HC Dalen i kväll. Vill nog mycket till om inte Arboga tar en av de två platserna.”

Utfall: HC Dalen-Arboga 6-4.

 

Experttips: ” Ska vi gissa att Forshaga skräller…”

Utfall: Grums-Forshaga 4-1.

 

Experttips: ”I Kvalserie F känns Tyringe ostoppbara.”

Utfall: Tyringe-Borås 1-2.

 

Nåväl. Björklöven, Huddinge och Vita Hästen klara för Kvalserien. Stort grattis till er.

 

I morgon följer vi en spännande avgörande match i Sundsvall.

 

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0