Hästen polisanmäler - Ola Svanberg nekar

I dag blev det officiellt, det som vi nog är ganska många som har vetat om en längre tid. Anledningen till att Vita Hästens back Ola Svanberg fick sparken härom veckan, beror på att klubben hävdar att han har gjort sig skyldig till trolöshet mot huvudman. I dag bestämde sig Vita Hästen för att polisanmäla Svanberg.

 

Bakgrunden är att Ola Svanberg under säsongen arbetade på Vita Hästens marknadsavdelning och ska där, enligt klubben, ha tecknat reklamavtal som har kvittats mot reducerad hyra på sin egen, personliga bostad. Värdet på detta uppges vara 51 000 kronor exklusive moms. Själv menar Svanberg att detta har gjorts med klubbens goda minne och efter deras godkännande, något som Vita Hästens vd, Fredrik Jensen, avfärdar.

 

– Som arbetsgivare är jag oerhört besviken och upprörd över att en anställd har svikit mitt och klubbens förtroende för att för egen vinning sko sig på Vita Hästen. Jag ser det som min och klubbens skyldighet att agera kraftfullt och gå vidare med detta genom att lämna in en polisanmälan om trolöshet mot huvudman och avskeda Svanberg. Det är inte acceptabelt att sko sig på Vita Hästen för egen vinning och vi välkomnar polisutredningen, säger han i ett pressmeddelande i dag.

 

När jag var i kontakt med Ola Svanberg häromdagen nekade han till anklagelserna men gav följande besked:

– Jag kan inte kommentera något i fråga tyvärr, men hoppas att sanningen kommer fram så småningom. Kanske blir det läge för mig att kommentera något längre fram.

Jag ska söka Ola under eftermiddagen/kvällen och se om han nu vill utveckla sina tankar kring det som har inträffat, dagens händelser och den kommande polisutredningen.

 

.


Kommentarer
Postat av: Supporter

Cirkus Hästen, dom kommer aldrig att gå upp i allsvenskan pajaslag !!!!

2013-11-30 @ 17:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0