"Jätteskönt att få inleda så här"

Vimmerby Hockeys tränare Tomas Sandlin var glad över de tre poängen i kväll. Så här sa han när jag pratade med honom:

"Det är jätteskönt att få inleda så här - vi är effektiva, bra i power play och det är skönt att vinna fastän vi inte har det rätta flytet i spelet. Passningarna sitter inte riktigt där de ska, vi krånglar till det i egen zon och skridskoåkningen är inte så där flygande lätt som jag vill att den ska vara.
 
Ändå vinner vi ganska komfortabelt. Där ser man vikten av att ha ett bra grundspel att kunna falla tillbaka på. Självklart har vi många grejor att jobba på - inte minst noggrannheten. Det är oerhört viktigt i matcher mot jämnbra lag, där initiativet flyttas fram och tillbaka under matchen.
 
Det direkta försvarsspelet är jag nöjd med men däremot var vi stundtals allt för omständliga när vi skulle spela ut pucken. Lite överkonstruktiva och lite oorganiserade. Det behöver inte alltid vara så snyggt.
 
Sammantaget kan man väl säga att det inte var någon jättebra match. Det var två lag som ville mycket, men som kan visa upp betydligt högre spelkvalitet. Däremot är jag väldigt imponerad av lagets attityd och inställning. Det är avgörande i sådana här matcher.
 
Nu ska vi åka av oss dagens match i morgon. På tisdag tränar vi och på onsdag smäller det mot Västervik. Jag har ju aldrig upplevt det derbyt tidigare, men har däremot hört mycket om det,. Det ska bli riktigt roligt."
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0