Jonasson högst osäker till spel i morgon

I Vimmerbys segermatch mot Västervik i onsdags gjorde Sebastian Nilsson ett mål och Tobias Ternelius svarade för en målgivande passning. Det innebär att VH:s samtliga fyra nyförvärv står noterade för poäng redan efter två seriematcher.

 

På total om nyförvärv 1: Äntligen lossnade det för Robin Olsen Syversen. Två mål från den skicklige norrmannen i söndags var både viktigt och glädjande.

 

På tal om nyförvärv 2: Alexander Holmberg, värvad från Olofström, verkar trivas i sin nya klubb. På de två inledande matcherna har han producerat sju poäng (0+7) och toppar därmed E-seriens poängliga före Kumladuon Victor Ringberg (1+5) och Max Lalander (4+1).

 

14 poäng av Vimmerbys förstakedja på två matcher. Firma Holmberg-Karlsson-Jonasson funkar ganska hyfsat ihop. Ändå känns det som att det är bredden i Vimmerbys trupp som har vunnit matcherna hittills den här säsongen. Tajt försvarsspel, snabba vändningar, rörligt och konstruktivt anfallsspel, men framför allt idel starka formationer och en mycket bra målvakt.

 

Vita Hästen borta i morgon och en riktig prövning för Vimmerby Hockey. Stjärnspäckade Hästen låg risigt till mot Tranås i onsdags. Underläge med 0-2 efter två perioder och det kunde/borde faktiskt ha varit mer. Men i den tredje perioden vände allt. Reduceringen kom redan efter ett par minuter och sedan var matchen Vita Hästens. Matchavgörande 3-2 gjordes av Linus Näsström efter en inövad variant vid tekning i anfallszon. Samme Näsström gjorde sedan 4-2 i tom kasse.

 

Tyvärr verkar det som att Vimmerby får klara sig utan trollgubben, tillika skyttekungen, Björn Jonasson i morgondagens match. Jonasson ådrog sig en muskelbristning på baksidan av låret i slutet av matchen mot Västervik och är inte kvitt skadan än.
- Just nu känns det väl inget vidare. Jag haltar mig fram och får kramper ibland, berättar Björn på fredagsförmiddagen.
- Jag fick en lättare laserbehandling och lite råd i går kväll. Jag hoppas kunna få en till behandling i dag samt få bättre kläm på hur jag blir frisk snabbast möjligt.
-  Matchen mot Vita Hästen i morgon känns högst osäker. Inte minst med tanke på hur lång tid muskelbristningar kan ta att läka. Jag hoppas kunna cykla lite lätt på träningen i kväll, sedan lär jag och Tompa (VH-tränaren Tomas Sandlin) ta ett beslut.
- Det svåra är att inte göra något förhastat som förvärrar skadan. Jag har inte tålamod att bara stå vid sidan av och titta på. Samtidigt vet jag att det kan bli värre om jag går på för tidigt,
avslutar Björn Jonasson.

 

Har du inte möjlighet att åka till Himmelstalundshallen i morgon? Lugn, du kan se matchen ändå. Via den här länken på Vita Hästens hemsida kan du för 89 riskdaler luta dig tillbaka och kolla in drabbningen på din dator. Matchstart kl 15.00.

 

Avrundar med lite fotboll: Ett inkastat päron från en Djurgårdare fixar alltså det som inte ens 100 aggressiva Hammarby-päron klarar av - att få en fotbollsmatch avbruten och förlorad. Ska bli oerhört intressant att se hur förbundet löser det här utan att helt och hållet tappa ansiktet.

 

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0