VH:s glädjebesked: Nordh satsar för fullt igen!

Vimmerby Hockey får ett riktigt fint tillskott till sin redan vassa trupp. Välmeriterade forwarden Jim Nordh, 26 år, som snittade närmare en poäng per match i Vimmerby Hockey i fjol (varav 16 mål) samt har två säsonger med allsvenska IK Oskarshamn i ryggen, har bestämt sig för att nu satsa för fullt efter sin time out.


Det var efter träningslägret på Gotland för en månad sedan, som Jim Nordh kände att motivationen inte riktigt fanns där. Han bestämde sig då för att ta en time out. Men den är slut nu.
- Jag kommer börja träna för fullt igen från och med nästa vecka. Självklart handlar det om att testa nu i början men det här är definitivt en seriös satsning med sikte på resten av säsongen. Annars hade jag aldrig gjort det, berättar Jim.
- Förhoppningsvis har jag inte tappat så mycket under den här månaden, utan kan vara i matchform igen inom ett par veckor.

Vad var det då som fick Jim Nordh att ändra sig?
- Jag har verkligen fått motivationen tillbaka. Att jag lade ner hockeyn handlade dels om motivationsbrist men också om min jobbsituation. Nu är jag verkligen hundra procent sugen igen och allt verkar funka vid sidan av. Sedan har jag självklart saknat hockeyn, grabbarna i laget och inte minst att vara en del av ett lag.
- Jag såg hemmamatchen mot Tranås och det ser ju onekligen ganska bra ut. Nu ska jag göra allt för att, till att börja med, ta en plats i laget, säger Jim Nordh, som inte har några känningar av de skador som förstörde en del av fjolårets säsong.
- Inte ett dugg. Nu är det bara att köra för fullt!

 

.


Kommentarer
Postat av: kjelle

Gutt Jim!
Tror att du behövs.
Du är ju nästan ålderman i detta lag!

2013-09-20 @ 22:38:09
Postat av: Fredde

Håller med Kjelle. Härligt att du kommer tillbax :)

2013-09-21 @ 10:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0