Allsvensk try out för Jonasson och Modigs

Tillsammans snittade de drygt 2,5 poäng per match med VH den gångna säsongen. Dessutom var de etta och tvåa i den interna snittligan (poäng per spelad match) – trots att båda hade osannolikt struliga säsonger, till stor del förstörda av skador. Nu kan Vimmerby Hockeys två poängstarkaste spelare, Björn Jonasson och Markus Modigs, vara på glid från Vimmerby, med destination Allsvenskan.

Kommande vecka håller nämligen Almtuna tryout för ett gäng inbjudna spelare. Björn Jonasson är en av dessa. Även Markus Modigs ryktas vara klar, även om han inte vill bekräfta det själv.

 

– Det här är en chans för mig att visa upp mig. Jag kommer vara där på måndag och tisdag för att träna och spela match. Vi är många spelare på plats, så det är långt ifrån klart på något sätt, säger VH:s skyttekung Björn Jonason, som nyligen förlängde sitt kontrakt med Vimmerby Hockey.

Dock självklart med klausulen att kunna bryta kontraktet om intresse kommer från en klubb högre upp i seriesystemet.
– Jag har inte funderat så mycket på hur jag ställer mig till det här om det skulle bli aktuellt, utan det är min agent som har hållit i trådarna. Det får jag ta då i så fall. Jag har kontrakt med Vimmerby, trivs bra där och har ingen panik med något annat, säger han.

 

Även Markus Modigs, som fick stora delar av den gångna säsongen spolierad av en hjärnskakning, sägs vara en av spelarna som Almtuna har plockat in för tryouten kommande vecka. Men sälv är han fåordig:
- Det är inte helt hundra. Det är min agent som håller i sådana saker, så jag har inte så bra koll.
- Vad gäller min framtid så kan jag väl säga att jag kollar olika alternativ. När man är 21 år gammal tycker jag att man ska sikta uppåt – så högt det går. Men jag har inte stängt dörren för Vimmerby. Klubben har sagt till oss vad de vill och vi har gett vår syn på situationen, så det är väl som det är. Just nu vet jag inte så mycket, vi får se vad det blir av det hela, säger Markus Modigs.

 

 

.


Kommentarer
Postat av: CK


Kör så de ryker grabbar,lycka till!

2014-04-06 @ 15:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0