"Jag var riktigt taggad för spel i söderettan"

Vimmerby Hockeys tränare Tomas Sandlin blir helt tagen på sängen då han nås av beskedet att Vimmerby Hockey flyttas från söderettan till den västra ettan:
 
"Jaså, det hade jag inte en aning om. Spontant så känns ju inte det så roligt. Jag var riktigt taggad för spel i söderettan och hade verkligen sett fram emot det. Samtidigt finns det många bra lag i den västra serien också. Vi lägger ingen negativ energi på det, utan ser framåt och arbetar utifrån hur verkligheten ser ut. Positivt att vi får med oss Västervik över till västra serien plus att vi på köpet får ett par heta matcher mot Tranås också. Nackdelen är ju självklart de lite längre resorna till bland annat Borlänge och Falun".
 
Sandlin, som i går kunde räkna in säsongens första nyförvärv, berättar dessutom att fler är på väg.
- Jag hoppas att vi kan presentera en kille i dag och ytterligare en i morgon, säger han.
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0