Sandlin vaskar om inför hemmapremiären

Såren är slickade efter 2-1-förlusten borta mot Helsingborg i fredags. I dag lovar Vimmerby Hockey en betydligt bättre insats, då Kallinge/Ronneby väntar i Allettans hemmapremiär.

- Vi ska inte älta förlusten mot Helsingborg för mycket. Det vi såg var lite av hockeyverkligheten – vi hade helt enkelt inte vår dag. Det som ska sitta i ryggmärgen – vårt försvarsspel – satt bra. De skapar egentligen bara tre chanser på oss, säger Vimmerbys tränare Tomas Sandlin.
- Det jag inte är lika nöjd med är att vi inte tar skitjobbet. Vi är för veka framför mål och det är faktiskt lite skämmigt att vi inte kommer upp i bättre kvalitet.


- På den sista tredjedelen av banan spelade vi nästan naivt, ointresserat och fantasilöst. Det var helt enkelt dåligt med idéer i anfallsspelet.
- Varför blir det då så, kan man fråga sig? Att det skulle bero på att vi har haft uppehåll från matchspel går bort – det är lika för alla. Däremot tror jag att det faktum att vi har varit klara för Allettan så pass länge och inte spelat en ”viktig” match på långt tid kan spela roll. Vi hittade helt enkelt inte de ”game triggers” som krävs för att vinna en sådan match, säger VH-tränaren.

Men nu lägger vi Helsingborgsmatchen bakom oss och ser framåt. Tvåan från F-serien, Kallinge/Ronneby IF, väntar i Vimmerby ishall i eftermiddag (nedsläpp kl 16.00).
- Vi vet vad vi kan och vi vet att vi kommer hitta dit igen. Jag tror att eftermiddagens match kommer bli ganska olik den som vi såg i förrgår, med mer böljande och offensivt spel.
- Jag har bara sett KRIF på video, men av det jag har kunnat ta till mig så misstänker jag att det kan bli ganska fartfyllt och roligt.
- Vi går stenhårt för tre poäng och vet att vi är starka hemma, säger Tomas Sandlin.

 

Till dagens match saknas Simon Dahl, som är sjuk. Tomas Sandlin kastar dessutom om lite i formationerna.
- I Helsingborgsmatchen tycker jag att vi saknade lite kreativitet och någon som kunde hålla i pucken i förstakedjan. Därför kliver Robin Ekström in bredvid Jakob Karlsson och Alexander Holmberg, berättar Tomas Sandlin, som mönstrar följande lag, där nyförvärvet från allsvenska Västerås, Kevin Weiskog, tar plats som ytterforward i tredjekedjan:

 

Målvakt:

Calle Brattenberger

 

Backpar:

Oskar Carlsson - Henrik Tång

Tobias Jonsson – Simon Petersson

Emil Wahlberg – Pelle Ström

 

Kedjor:

Alexander Holmberg – Jakob Karlsson – Robin Ekström

Sebastian Nilsson – Adam Rundqvist – Jim Nordh

Kevin Weiskog – Markus Kinisjärvi – Markus Modigs
Petrus Olivestam – Robin Olsen Syversen – Andreas Rundgren

 

Extramålvakt:

Robin Andersson

 

Extra back:

Jacob Isaksson

 

Extra forward:

Jesper Karlsson

 

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0