Modigs klar för Allsvenskan - men först för KRIF

Att Vimmerbys poängmaskin Markus Modigs inte skulle spela i Vimmerby kommande säsong kom ju inte direkt som någon överraskning. Han gjorde tidigt klart med att allsvenskan var huvudmålet och mellan raderna har han varit lika klar med att Vimmerby inte har legat speciellt högt upp på prioriteringslistan.

 

I dag blev Mackes nya klubb klar. Kontrakt är skrivet med allsvenska Almtuna (där han var på try-out i våras), men från Almtuna kommer han att lånas ut till Kallinge-Ronneby IF i söderettan och det är där han kommer finnas fram till åtminstone 31 januari.
- Målet för mig har ju hela tiden varit allsvenskan, men att inleda säsongen i KRIF blir perfekt. Det viktiga för mig är att få spela mycket.

 

De senaste två veckorna har rykten annars gått om att Vimmerby Hockey och Markus Modigs skulle ha återupptagit kontakten med varandra och att Macke trots allt var på gång att skriva kontrakt med moderklubben.
- Äh, jag vet inte. Jag har försökt att nå dem, men utan framgång. Jag tycker inte på något sätt illa om Vimmerby. Att jag valde lösningen med Almtuna och KRIF berodde mest på att jag har fått gott intryck av båda klubbarna. Almtuna (som har ett samarbetsavtal med KRIF) har dessutom sytt ihop den här dealen riktigt bra, säger Markus.

 

Mackes förhoppning är såklart att spela i Allsvenskan så fort som möjligt efter 31 januari, men det kan alltså ändå bli så att han kommer få möta moderklubben Vimmerby i Allettan framåt jul.
- Det skulle kännas väldigt konstigt – och lite jobbigt. Jag är förberedd på att många Vimmerbybor, som inte känner till hur det här har gått till, inte kommer förstå detta alls. Men mina känslor för VH är självklart lika starka oavsett om jag spelar i någon annan klubb.


- Nu tycker jag ändå att jag har kompromissat färdigt. I två säsonger har jag satt Vimmerby Hockey i första rummet. Nu var det dags att tänka på mig själv, säger Markus, som packar bilen och flyttar till Uppsala redan nu på måndag.
- Jag kommer köra försäsongen med Almtuna och sedan inleda säsongen med KRIF. Så mycket är klart. Sedan får vi se, men målet är ju som sagt allsvenskan, avslutar han.

 

.


Kommentarer
Postat av: solne

Man får säga grattis Macke! Såklart ska man sikta högre, sen att du lånas ut är en annan 5:a.. Hoppas du visar almtunas organisation att du är värd en plats i allsvenskan.. Lycka till, de är du värd!

2014-06-03 @ 21:12:31
Postat av: Från läktaren

Har Jaensson lyckats att tappa en spelare till.

2014-06-04 @ 00:44:28
Postat av: Undrande

Hoppas han får spela i Almtuna, annars verkar det lustigt att välja Kallinge det lär inte bli mer speltid där än i VH. Klart att VH ska satsa på spelare som vill spela i VH, och det verkade i Modigs inte vilja. Bra av Jaensson att satsa på andra spelare .

2014-06-04 @ 20:09:05
Postat av: Jaja

Äntligen!!!

2014-06-06 @ 09:02:13
Postat av: Pololf

Vh:s trupp verkar bli bedrövlig i vinter...

2014-06-08 @ 13:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0