Helsingborgsbjässe tar VH:s sista centerplats

Niklas Svensson, 22-årig offensiv center från Helsingborg. Där har du spelaren som tar Vimmerby Hockeys sista centerplats.
– När Vimmerby hörde av sig, så bestämde jag mig ganska snabbt. Jag mötte ju Vimmerby för bara några månader sedan med Helsingborg. Matchen i Helsingborg var en ganska osannolik historia. Dels för att vi verkligen inte borde ha vuniit, men framför allt all publik som Vimmerby hade med sig dit.

– Mitt intryck av VH är en seriös och offensiv förening och jag attraheras av deras ambition att vara ett topplag. De har många puckskickliga spelare, står för en rolig hockey och var dessutom riktigt kul att möta. Jag ser verkligen fram emot det här, säger han själv.

 

Niklas är en välväxt (187cm och 85 pannor - Vimmerby verkar f.ö. satsa på storlek i år) och offensiv center med drygt 120 division 1-matcher i bagaget. Säsongen 2012-2013 snittade han en poäng per match med Hudiksvall. Säsongen i Helsingborg blev dock en liten besvikelse, då han stora delar av den matchades som ytterforward - en väldigt ovanlig position för Niklas. Trots det svarade han för 27 poäng (8+19) på 42 matcher. I slutet av säsongen var han utlånad till Borås och då ökade poängskörden igen, 9 poäng på 10 matcher blev facitet i västgötaklubben.
– När jag valde att fullfölja säsongen i Borås var jag tvungen att säga upp avtalet med Helsingborg. Därför har jag nu möjlighet att ta nästa steg i karriären. Det har varit snabba puckar med Vimmerby, berättar Niklas.

 

Ja, för det var först tidigare den här veckan som ryktet om Niklas Svensson började sprida sig.
– Vimmerby kontaktade min agent, vi diskuterade fram och tillbaka och sedan beslutade jag mig snabbt. Just nu är jag hemma i Kållered (förövrigt hans moderklubb) och kör försäsongsträning på egen hand. Jag och VH ska höras av nästa vecka och bestämma om när jag ska flytta. Men jag hoppas det blir snart, avslutar Vimmerbys senaste nyförvärv.

 

VH:s trupp i dag (ska kompletteras med en back och en ytterforward):

 

Målvakter:

Calle Brattenberger

Marcus Evertsson (ny från Grästorp)

 

Backar:

Emil Wahlberg

Pelle Ström

Tobias Jonsson

Jakob Isaksson
Carl Ackered (ny från Nybro)
Jesper Eriksen (ny från Nybro)

 

Centrar:

Jakob Karlsson

Rasmus Davidsson

Jesper Danielsson (ny från Almtuna)

Niklas Svensson (ny från Helsingborg)

 

Ytterforwards:

Björn Jonason

Simon Dahl

Alexander Holmberg

Andreas Rundgren

Sebastian Nilsson

Jim Nordh

Jesper Karlsson

.


Kommentarer
Postat av: Douglas

Bjässe? 85 kg... Eeehh...

2014-05-24 @ 17:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0