Lämnar Nybro för konkurrent i söderettan

Det har surrats rejält om Nybros vasse forward Sebastian Benker (45 poäng på 42 matcher den gångna säsongen) under silly season. Bland annat har rykten placerat honom i Vimmerby, men det kan vi nu definitivt avskriva.

- Jag har inte haft någon kontakt med Vimmerby den senaste tiden, berättar Sebastian, som har varit ett hårt jagat villebråd bland division 1-klubbarna. Hans egen förhoppning var dock att få erbjudande från allsvenskan, men något sådant har inte kommit.
- Det blir spel i ettan för min del och jag tror att jag har klart med en klubb inom några dagar.
Att Benker kommer lämna Nybro, dit han anlände från Borås inför den gångna säsongen, är dock definitivt.
- Nybro har faktiskt inte sagt så mycket och som det ser ut nu så kommer jag inte spela i Nybro nästa säsong.
Ihärdiga rykten, från en vanligtvis välunderrättad källa, placerar honom istället i en annan klubb i den sydligaste av de fyra division 1-serierna, nämligen Tingsryds AIF.
- Att jag kommer spela i söderettan stämmer, men mer än så kan jag inte berätta just nu, säger han hemlighetsfullt.

 

Eric Karlsson, Vimmerbyfostrad center i Gislaved, har gjort klart med ny division 2-klubb. Den tidigare så hårt skadedrabbade jättetalangen (flera hjärnskakningar samt en knäskada) kommer till hösten att dra på sig Boro/Vetlandas tröja, där han ska fylla luckan efter Tranås-flyktade Thobias Josefsson. Kontraktet är ännu inte underskrivet men de båda parterna är muntligt överens.

 

Gamle stjärnspelaren och tillika f.d. Vimmerbytränaren Nils-Gunnar Svensson förde den gångna säsongen upp Sävsjöklubben HA 74 till division 2. I går blev det klart att han stannar kvar ytterligare en säsong i klubben.

 

Vimmerby Hockyes blivande seriekollega i den västra division 1-serien, Falun, förlorar duktige Joakim Persson. Den 190 cm långe och 93 kilo tunge center väljer istället Halmstad i söderettan.

 

.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Trist att Benker inte valde VH. Han ska va riktigt bra. Grattis till Tingsryd isåfall!

2014-05-07 @ 16:05:49
Postat av: Joakim

Varberg Vipers

2014-05-08 @ 12:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0