Macke Modigs på allsvenska Björklövens radar

Hockeybloggaren på Umeå Tidning, Erik Åström, berättar att Vimmerby-forwarden Markus Modigs ska vara på Björklövens radar. Modigs har ju inte gjort någon hemlighet av att han siktar på spel i allsvenskan kommande säsong och kanske är det nu då på gång att lösa sig. Modigs har inte fört några diskussioner med Vimmerby på lång tid (till Vimmerby Tidning berättade sportchef Fredric Jaensson häromdagen att Modigs inte har svarat på klubbens förfrågningar sedan i februari månad) och lär av allt att döma inte fortsätta sin karriär här.
 
– Jag vet att min agent jobbar på att hitta ett allsvenskt lag, jag har dock inte pratat med honom på ett par dagar. Givetvis är målet att spela i allsvenskan, säger Modigs till bloggen, på frågan om han har varit i kontakt med Björklöven.

På frågan vad han vet om Björklöven, svarar Modigs:

– Det är faktiskt en av få ställen som jag aldrig har spelat på. Jag har dock bara hört positiva saker och att det finns väldigt mycket tradition. Tomas Sandlin, som tränade oss i år, har pratat väldigt gott om Björklöven och Umeå.
 
En annan dagsfärsk nyhet: Trojas ytterst välmeriterade stjärnback Viktor Amnér följer inte med laget ner i division ett. I dag blev det istället officiellt att nykomlingen i Allsvenskan, Vita Hästen, blir ny klubbadress. Bra värvning!
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Undrande

Är inte allsvenskan lite för hög nivå för Modigs, han bör spela i ettan ett par år och få lite mera rutin och ett stabilare spel.

2014-05-10 @ 16:34:14
Postat av: Janne

Nöta bänk i allsvenskan bättre spela div.1 hockey

2014-05-10 @ 16:36:48
Postat av: lesa

Och vad är på VH's radar?

2014-05-11 @ 10:42:35
Postat av: Sthlm

Verkar som Jesper Danielsson från Almtuna har signat för V-by, kul..

2014-05-13 @ 09:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0