"Det såg ju ut som att vi var en man mindre"

Har just levererat text och bild till Bergslagsbladet/Arboga Tidning, kollat färdigt på Malmö FF-Olympiakos och nu ska man orka med ett inlägg om kvällens hockey. Det lär bli ganska begränsat och innehållslöst.

Kan bara kort konstatera att Vimmerby stundtals var brutalt överlägset Arboga. 8-4 är siffror som är oerhört smickrande för Arboga. 24-5 i skott i andra perioden (58-31 totalt).

Kvällens målskyttar kan nog vara viktigare än vad vi förstår: Jakob Karlsson 2, Simon Dahl 2, Sebastian Nilsson 2, Jesper Danielsson och Markus Palmberg. Precis de som jag hade valt, om jag hade fått bestämma.

Vad tyckte då tränarna? Arbogas Andreas Svedberg:
– Vi var inte alls med från start. Innan matchen pratade vi ändå om vikten av att vara på tå redan från början, men Vimmerby åkte verkligen ifrån oss.
– Jag vet inte vad man ska säga om den andra perioden, där vi förlorade skotten med 24-5. Det såg ju ut som att vi var en man mindre de sista tolv minuterna i den perioden. Skönt ändå att vi kunde studsa tillbaka under de sista 20 minuterna.

Ja, för det gjorde verkligen Arboga. Det är dock fullt begripligt - speciellt i en sådan här match - att Vimmerby inte kunde hålla total skärpa ända tills drabbningen var slut.

 Jag tycker att vi sitter i förarsätet i två perioder. Arboga bytte målvakt i slutet av den första perioden och Viktor Östlund, som kom in, var riktigt bra. I den andra perioden spikade han igen och stod stundtals på huvudet, berömmer VH-tränaren Tomas Sandlin.
 I de två första perioderna tycker jag att vi gör det jättebra. Vi checkar, backcheckar och är precis så intensiva som jag vill att vi ska vara. Skönt att se.
 Kvällens prestation är genomgående vår bästa den här säsongen, menar Sandlin.
 
Komplett matchfakta hittar du här.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0