"Nyttigt att få den här matchen"

Att säga att Vimmerby Hockeys tränare Tomas Sandlin var missnöjd efter kvällens förlust mot Nybro (1-2) är inte direkt en överdrift:

"Nej, det här var inte roligt att se. Speciellt inte den första perioden. Men samtidigt tror jag att det var nyttigt för oss att få den här matchen. Jag har tjatat om att det är omöjligt att vara i toppform i varje match. Alla lag i alla serier får dessa dagar, då man inte kan vara kreativ i alla lägen, utan måste anpassa spelet efter hur det verkligen ser ut. Jag tror att killarna fattade vad jag menade efter kvällens match.

I dag var det tungt i benen, tungt i huvudena och pucken studsade och for. Jag är ändå nöjd med att vi allt eftersom matchen gick accepterade läget, lyckades styra om och spela rakt och enkelt istället - lite av grishockey. Vanligtvis spelar vi ju kreativt och fartfyllt, men det finns dagar då vi helt enkelt inte kan ägna oss åt det.

Klart att man är besviken efter en sådan här match, men erfarenhetsmässigt har vi nog ändå fått ut något av det. Det var bra att vi kom ner på jorden. Kanske var vi mentalt redan i söndagens seriepremiär och kanske brast vi lite i respekten eftersom vi vann enkelt nere i Nybro och dessutom slog KRIF i fredags med ett rejält sargat och decimerat lag? Men jag tror att huvudförklaringen ändå är att vi har haft massor med spelare sjuka under en tid. I fredags mot KRIF såg det oförskämt bra ut, men jag har ändå väntat på en rekyl och den kom i dag."
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Träningsmatch i går och seriepremiär på söndag. Men inte ett enda ord på hemsidan. För fan! Vad håller ni på med!

2014-09-18 @ 18:30:58
Postat av: VH fan

Vem har hand om hemsidan, det måste ju skrivas att det är seriepremiär på söndag och hemma mot Grästorp på onsdag !!!!

2014-09-18 @ 21:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0