Vaga besked för Jonason vid läkarbesök

I dag fredag var Vimmerby Hockeys snajper, Björn Jonason, på besök hos ortopeden på Västerviks sjukhus för att få sin skadade arm och handled undersökt (se tidigare inlägg för mer info om skadan).

- Jag fick väl egentligen inga klara besked. Till att börja med ska jag vara gipsad i ytterligare fem veckor. Sedan startar rehab och först därefter kan man med säkerhet säga om även leden i handen är skadad, berättar Björn Jonason.
- Om den är det så snackar vi om minst ett halvår innan jag kan vara tillbaka. I värsta kan det också vara så att det blir en livslång skada, som kommer sätta stopp för hockeyn.
- Om den däremot har klarat sig så handlar det om betydligt kortare tid, cirka 12-16 veckor från skadetillfället, enligt läkarna. Jag både tror och hoppas på det. Mitt fokus är nu att bli redo för spel så fort det bara går.
 
.

Kommentarer
Postat av: sthlm

Kämpa på björn. Håller tummarna....

2014-09-05 @ 17:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0