Glädjebeskedet: Kapten Wahlberg förlänger

Ypperligt positiva nyheter kommer i kväll från Vimmerby Hockey. Lagets ledande stjärna, backen och lagkaptenen Emil Wahlberg förlängde i kväll sitt kontrakt med klubben. Trots att han har varit under luppen hos flera allsvenska klubbar.

– Det var inget svårt val för mig. Först och främst är jag glad att de vill behålla mig, Sedan har den nya sportgruppen gjort ett riktigt bra intryck. De presenterade sina planer och vi är helt inne på samma linje, berättar Emil Wahlberg.

 

– Man är visst nära att få klart med ett flertal antal andra spelare från årets trupp också. VH-identiteten är viktig och jag vet att även flera andra spelare känner så. Jag både tror och hoppas att flera killar hakar på nu.
– Det här känns sjukt bra och jag är jävligt taggad. Jag har fått planerna inför nästa säsong presenterade för mig – både sportsligt och organisatoriskt. Jag värdesätter det jag har i Vimmerby Hockey och jag värdesätter det som kommer, säger Wahlberg.

I dag blev det också officiellt att nuvarande sportchefen Fredric Jaensson kommer sluta efter den här säsongen. En ny sportgrupp är under bildande och det verkar som att man redan har kommit långt med sitt arbete – inte minst i och med dagens kontraktsförlängning.
– Jaensson har gjort ett jättebra jobb, men efter att ha hört den nya organisationens tankar så är jag 100 procent positiv, avslutar lagkaptenen.

 

.


Kommentarer
Postat av: LS

Oj oj vad viktigt!

2015-01-26 @ 21:09:37
Postat av: tjena

Härligt Wahlberg. Forza VH :)

2015-01-26 @ 21:30:36
Postat av: Anonym

Vem kan vara den nya sportchefen?

2015-01-26 @ 21:48:18
Postat av: vh fan

Härligt Wahlberg jag tror vh får ett stark lag även nästa år och vad jag hört ser det mycket possitivt ut med både sponsorer och att få nya spelare Vh har varit ett stabilt allettan lag genom åren och en bra klubb.

2015-01-26 @ 22:25:16
Postat av: Molle

Så jävla nice, om bara de kan behålla Niklas Svensson oxå. Bästa forwarden i vh just nu!!

2015-01-27 @ 10:32:01
Postat av: Anonym

Ta hem Vimmerbysonen Thomas Rundqvist som sportchef.

2015-01-27 @ 13:09:50
Postat av: vh

Daniel stolt?

2015-01-27 @ 13:11:39
Postat av: Strange

Och varför i herrans namn skulle Rundqvist vilja återvända till Vimmerby? Eller Stolt för den delen? Vimmerby är bara världens bästa plats för dem som aldrig varit utanför hålan.

2015-01-27 @ 18:35:08
Postat av: Anton

Fast nu är det ju så att Stolt faktiskt bor i "hålan", Strange. Så det skulle väl inte vara jätteotippat om han skulle ha en roll i Vimmerby nästa år, det återstår att se! Dock har jag hört att det är lite spännande lösningar på gång. En lite större sportgrupp med flera som gör lite än en som gör allt kanske vore att satsa på till nästa år! Det finns trots allt ett stort intresse för hockeyn i staden och ett stort ideellt arbete i föreningen, vilket bådar gott för framtiden!

2015-01-27 @ 23:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0