Vimmerby värvar allsvensk back från Karlskrona

De tre senaste säsongerna har Filip Mingotti lirat i HockeyAllsvenskan med Karlskrona (totalt 121 matcher). Kommande säsong blir det Vimmerby i den södra HockeyEttan för den 21-åringen backen. Kontraktet kritades på i eftermiddag.

 

I våras kvalde sig Karlskrona HK upp i SHL. Under våren stod det sedan klart att backen Filip Mingotti, som avslutade säsongen som utlånad till moderklubben Kallinge/Ronneby, inte skulle följa med på den fortsatta resan. Sedan dess har anbuden varit många. I dag blev det klart att Vimmerby Hockey vann dragkampen om den spelskicklige backen.

 

– Jag fick ett väldigt bra intryck av Vimmerby redan från första kontakten. Sedan dess har vi diskuterat vidare, jag har varit uppe och kollat in stan och klubben har löst halvtidsjobb åt mig. Allt verkar kanon och det känns skönt att ha bestämt sig, säger Filip Mingotti.

– Vimmerby satsar och ser ut att ha nå´t riktigt spännande på gång. Jag kommer dessutom till en klubb som tror på mig och där jag vet att jag kommer utvecklas. Jag ser verkligen fram emot den kommande säsongen.

 

Även Daniel Stolt i Vimmerby Hockeys sportgrupp är så klart glad i dag:
– Oerhört skönt. Till den sista backplatsen i truppen har vi jagat kvalitet och rutin och det har vi landat nu.
– Filip är en skridskostark, rörlig och väldigt smart spelande back, som trots massor med rutin fortfarande är under utveckling. Han kommer bli väldigt viktig för oss.

 

Vimmerby Hockey har nu 20 spelare kontrakterade inför den kommande säsongen. Ytterligare tre spelare (en center och två ytterforwards) ska in innan truppen stängs.

 

Klara kontraktsförlängningar:
Emil Wahlberg (b), Jim Nordh (f/c), Eric Karlsson (c), Simon Dahl (f), Pelle Ström (b), Jacob Isaksson (b), Marcus Evertsson (mv), Andreas Rundgren (f) och Tobias Jonsson (b).

 

Klara nyförvärv:
Alexander Andersson, Haninge (b), Hampus Harlestam, Hammarby (c), Oscar Josefsson, Nässjö (f, try out), Linus Lundin, Hammarby (mv), Jesper Kokkonen, Huddinge (fw), Robin Kokkonen, Djurgården J20 (fw), Matthias Sundberg, Sundsvall (c), Filip Bergmark, Örebro (b), Rasmus Forslund, Helsingborg (b), Hampus Forsling, Kallinge/Ronneby (fw), Filip Mingotti, Karlskrona (b).

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0