Usel uppdatering...

...på bloggen den senaste tiden. Jag ber om ursäkt. Kan därför inte fatta hur det kommer sig att mellan 500 och 1000 personer ändå bemödar sig med att kika in här varje dag. Bättring utlovas!

Jag tror att mycket av energin lades på slutspurten av den gångna säsongen. Det känns som att luften gick ur en och att man har varit tvungen att hämta andan lite sedan dess. Men nu är vi tillbaka. Framför allt väntar vi på att få förbundets förslag på serieindelning. Ska bli riktigt spännande att se om det blir vi eller Kungälv som placeras i den södra ettan.

Truppen, är det många som frågar om. Vi har lite mer än ett halvt lag kontrakterat till nästa säsong. Ambitionen är att få truppen som "gjorde det" att hänga med även kommande säsong i ettan. Självklart måste vi förstärka, men vår högsta öskan och ambition är att spetsa truppen med våra "egna" duktiga spelare som (förhoppningsvis) víll vända hemåt nu.

Vad gäller förvärv så kommer vi (förutom kanske tre-fyra nya spelare) erbjuda två eller tre spelare try out-kontrakt. Vi har fokuserat på spelare som vi verkligen tror på och vill se i VH-dressen. Dessa erbjuder vi ett kontrakt, som i första hand sträcker sig från början av augusti och en månad framåt - men självklart med den omsesdidiga viljan och ambitionen att de ska bli VH-killar hela den kommande säsongen.

Vi har ett "try out-namn", som jag hoppas mycket på, som är i stort sett klar. Jag pratade med honom tidigare i dag och han skulle bara, en gång för alla, förankra det med nära och kära först, och sedan höra av sig till mig i början av nästa vecka med definitivt besked. Vi håller verkligen tummarna för att det löser sig. Han kommer att bli en senationellt bra back i ettan, om han själv bara vill... Tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0