Ett händelserikt dygn...

Kan inte bestämma mig för om jag är glad över att vi åtminstone fick med oss två poäng, tack vare seger i straffläggningen, eller om jag är besviken på att vi släppte ifrån oss en säker 2-0-ledning i sista perioden. Nöjer mig med att konstatera att det inte håller att dra på sig så otroligt många onödiga utvisningar som vi gjorde i sista perioden.

Med kort varsel packade i förr går kväll vår kanadensiske forward, Malcolm Gwilliam, väskan – och i går flög han hem. Det har hänt några omvälvande och inte så roliga saker i Malcolms närhet, vilket tvingade honom att lämna och resa hem till Kanada. Självklart mycket tråkigt, men som Malcolm själv sa: ”om man har sina tankar någon annanstans, kan man inte prestera på isen”.

Grums var faktiskt aningen bättre än vad jag trodde de skulle vara – framför allt var laget skriskostarkt. Ett rakt spelande lag med vissa defensiva brister. Framåt la de in precis allting på mål. Verkligen ALLTING! Nu förstår jag varför deras skottstatistik i seriematcherna såg ut som den gjorde. Deras övertag i skottstatistiken är dock ytterst skenbar, då mängder med skott kommer från sargkanterna i noll vinkel.

Måste också skriva några rader om en 22-årig kille (stort grattis på din 23:e födelsedag i morgon tisdag, förresten) vid namn Alexander Hermansson. Han är målvakt i Grums. Och framför allt är han en förbannat bra sådan! I första och andra perioden räddade han sitt lag. Otroligt snabb i reflexerna, följsam och säker i positionerna. Och så säger de att moderna målvakter måste vara långa för att vara bra? Alexander är 177 centimeter.

Karlskoga borta på onsdag – och ännu en stentuff match. Jag pratade med några Grumskillar efter matchen i går och de hävdade samtliga att vi är klasser bättre än Karlskoga. Om de sa det för att de tycker det, för att invagga oss i falsk säkerhet eller för att vara snälla, vet jag faktiskt inte. Men vi lyssnar inte på dem i alla fall. Det är bara att förbereda sig på ännu ett krig mot ett skridskostarkt motstånd!

5-1 till Sunne mot Karlskoga är väl ungefär sådana siffror som man förväntade sig.

Siffror som man däremot INTE förväntade sig var Tyringes 10-4 hemma mot Västervik i den södra kvalserien. Jag kan ju i och för sig slå mig för bröstet och säga att jag har varnat för Tyringe under hela säsongen (framför allt nu när laget äntligen är skadefritt), men att trycka ner tio baljor i halsen på Västervik, trodde jag aldrig att de skulle göra. Riktig nyckelmatch för VIK hemma mot Kallinge härnäst.

Ska absolut också nämna vår egen keeper, Dennis Hedström, som även han var grym i går. Så jäkla synd att han inte fick vinna tre poäng åt oss. Men han vann i alla fall två...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0