" Vimmerby är det bästa laget vi har mött"

Värmland Folkblad lyckades tydligen få Peter Nordström, tränare för Forshaga, att säga att kvällens match mellan VH och FIF lika gärna hade kunnat sluta 2-2. Allvar??? Nu slutade den 2-1 till Vimmerby. Och jag vet att skottstatistiken i en match inte säger någonting. Men 40-13 till Vimmerby var ändå i rejäl underkant. Jonas Westerlund i Forshagas mål var formidabel.

 

Så här sa förresten Peter Nordström till mig:

 

"Jag är glad att vi i kväll var tillbaka till samma attityd som vi hade i matchen mot Mariestad. Däremot är det en jävla skillnad mellan Vimmerby och Mariestad som lag. Fart, skills, spelsinne – det går inte att jämföra. Vimmerby kommer vara ett topplag hela säsongen och de lär inte få några dippar.

 

I dag var det bortamatch på liten rink och jag erkänner att vi hade stora problem med Vimmerbys tempo. Jonas Westerlund i målet var enormt bra och räddade oss. Vi måste bli bättre i spelet utan puck - och det blev det ju en hel del av i kväll. Spel utan puck alltså.

 

I den tredje perioden åkte tyvärr Robin Forsgren i isen och drog förmodligen på sig en hjärnskakning. Vimmerbykillen åkte på 5+20 men jag tror faktiskt inte att det fanns någon som helst avsikt från hans sida. Mina killar sa att han bara slängde upp handskar och klubba för att försöka skydda sig själv, sedan gick det enormt illa.

 

Om man ska ge sig på en gissning om vilka lag som tar sig till Allettan, så är Vimmerby definitivt ett av dem. Vimmerby är det bästa laget vi har mött. Sedan kommer självklart Vita Hästen ta sig dit också. Och förmodligen Mariestad. Om den sista platsen tror jag det blir stenhårt mellan Skövde och Västervik."

 

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0