"Fortsättningsserien All Stars" - klass rakt igenom

Allettan närmar sig med stormsteg – för många lag, vill säga…

Men ännu fler lag når inte dit och i dessa vimlar det av klasspelare, som kommer få spela Fortsättningsserien istället.

 

Jag tog mig friheten att sätta ihop ett lag med division 1-spelare som (som tabellerna ser ut nu) INTE kommer spela i Allettan. Men jag tror att det här laget hade klarat sig ganska bra där.
Självklart blir det väldigt subjektivt och jag är övertygad om att jag har glömt flera stycken och att du har en helt annan syn.

 

Av förklarliga skäl har min lagsammansättning en ganska söder-orienterad touch, då jag inte alls har lika bra koll på enskilda spelare i den norra HockeyEttan. Men det får du stå ut med. Personligen tycker jag också att center- och högerforwardspositionerna är överrepresenterade av klasspelare i HockeyEttan. Därför får flera duktiga centrar stryka på foten i mitt lag och flera högerforwards får finna sig i att bli placerade på vänsterkanten.
Har också försökt få till en bra mix av upcoming killar och sådana som kanske kan tyckas leva på gamla meriter, men vars kapacitet man ändå känner till.

 

Nåväl, låt mig presentera: “Fortsättningsserien All Stars”:

 

Målvakter:
Marcus Dahlbom, KRIF
Gustaf Lindvall, Wings

 

Förstafemman:
Joni Liljeblad, Kiruna – Oscar Drugge, KRIF
Oscar Fredriksson, Kiruna - Sebastian Höglund, Tierp – Marcus Waldehagen, Wings

 

Andrafemman:
Johan Andersson, Halmstad – Filip Wallin, Tierp
Thom Flodqvist, KRIF - Rickard Palmberg, Nybro – Fredrik Orrsten, Arboga

 

Tredjefemman:
Oliver Styf, Lindlöven - Fredrik Svensson, Vallentuna
Daniel Despotovic, Hammarby - Carl-Johan Svensson, Grästorp – Joakim Axman, Tierp

 

Fjärdefemman:
Mikael Alba, Mariestad – Daniel Bertov, Mariestad
Philip Larsson, Kumla - Marcus Andersson, Borlänge - Patrick Nordström, Haninge

 

Bubblare backar:
Erik Lindström, Nybro, Jacob Bertilsson, Grästorp, Filip Martinsson, Varberg och Jesper Olsson, Olofström.

 

Bubblare ytterforwards och centrar:
Markus Modigs, KRIF, Fredric Weigel, Haninge, Kristoffer Vikner, Varberg, Tony Söderman, Mariestad, Jari Tolsa, Varberg, Jonas Pontusson, Mariestad, Victor Wallin, HC Dalen och Lars Eriksson, Borlänge.

 

Bubblare målvakter:
Tim Harrysson, Kumla och Andreas Ollikainen, Mariestad.

 

.


Kommentarer
Postat av: Jompa

Ingen Vimmerby spelare platsade????

Svar: Nu var ju det här spelare som spelar i lag som just nu ligger på en plats som gör att de får spela FORTSÄTTNINGSSERIEN. Vimmerby ligger tvåa och ser just nu ut att få spela ALLETTAN.
vhbloggen.blogg.se

2014-11-17 @ 18:11:20
Postat av: jj

Välkommen ner på jorden wimseby

2014-11-18 @ 15:22:17
Postat av: Janne Englund

Ingen kommentar till "inlägget".Bra blogg som vanligt Herr Rundberg.Ha det och lycka tilL VH.

2014-11-18 @ 17:00:30
Postat av: Sebastain

Du har definitivt missat David Fredriksson, HC Dalen :)

Svar: Han var definitivt med in i kaklet... ;-)
vhbloggen.blogg.se

2014-11-18 @ 17:17:59
Postat av: Eller

Stefan Pettersson Haninge?

2014-11-19 @ 16:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0