Undrar hur sådana här rykten startar?

I dag fick jag höra om ett rykte som säger att vi skulle ha tagit över Jim Nordhs kontrakt från IK Oskarshamn. Enligt detta rykte så skulle ersättningen till Jim ungefär motsvara en normallön för en heltidsarbetande metallarbetare (observera dock att jag inte har den blekaste aning om hur mycket han har i ersättning i Oskarshamn).
Till detta rykte har jag bara tre kommentarer och en fråga att tillföra:

1) Vare sig jag eller någon annan i sportgruppen har haft ett endaste samtal med Jim Nordh och så vitt jag vet är han kontrakterad med IKO.
2) Fantasilöner har aldrig och kommer aldrig att existera inom Vimmerby Hockey.
3) Självklart skulle vi däremot älska att ha Jim i Vimmerby Hockey, men det känns långsökt att tro på denna säsong.
4) Hur startar egentligen ett rykte, när det till och med når in i vår trupp och spelarna där börjar tro på det och ställa frågor kring det? Ett rykte som saknar det allra minsta lilla uns av sanning.


Kommentarer
Postat av: Rykte?

fantasilöner i v-by? Ytterligare rykten säger att västervikarna fick en bra slant för att signa,men kanske också bara är rykte/fantasi??.

2010-06-14 @ 21:26:26
Postat av: lennart

VIK hockey går på offensiven o kämpar nu med alla medel att få ett gäng fitt för ettan o givetvis kommer vi att bevaka gänget i vimmerby/Virserum ock även deras utvecklingsbara juniorer.

Samtidigt önskar man V-by lycka till i svåra skåne 2an. men var så säker att VIK kommer igen.

2010-06-17 @ 22:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0