Man kan alltid skylla på:

- några puckar i stolpe och ribba.
- ett gäng individuella defensiva misstag.
- otur med några domslut.
- att vi inte kom upp i normal nivå.
Om man vore ännu sämre förlorare än vad jag är, alltså...

Jag nöjer mig med att konstatera att vi idag förlorade mot ett för dagen bättre, mer välorganiserat och hetare lag.
Framför allt var det Kallinges tidigare kritiserade defensiv, som imponerade mest. Laget krympte ytor och gjorde det svårt för våra killar. Grattis Kallinge till en rättvis seger - både på isen och på läktaren!

Eftersom jag är så fruktansvärt irriterad just nu, så nöjer jag mig med detta. Annars kommer det när som helst något icke lämpligt farande genom sladden från tangentbordet till skärmen.

Nu ska jag trösta mig med en pilsner, god mat samt lite gott vin till det och så Zlatan på tv:n.

Kommentarer
Postat av: Toni

Ni kommer igen, ge grabbarna lite högre löner så löser ni de :)

2010-10-16 @ 18:20:37
Postat av: Peter

ETT eller Några domslut????va många

Hela matchen fick ju spelas me 1 man mer????

en match me div 1 status ska väl fan inte dömas me en sån idiot????

2010-10-16 @ 18:50:49
Postat av: Rune Raggarröv

Mycket kan man säga om VH:s målvakter, men inte fan att de är bra i alla fall. Här måste nåt göras. NU!!!

2010-10-16 @ 19:25:25
Postat av: Ruskprick

Förutom målvaktens darrningar idag så borde ni få ut pucken lättare ur egen zon när ni är pressade. Kom igen VH!

2010-10-16 @ 20:07:56
Postat av: J.R

Målvaktssidan har vi ju sett att den är darrig i nästan varje match.



Förstafemman är ju sjukt bra!! Men ibland blir det några passningar för mycket... SKJUT FÖR HELVETE!!!!



Andrafemman lyfter nog när Sterner kommer tillbaka...



Backsidan behöver ju självklart stärkas upp, men det jobbas det ju på så det är jag inte orolig för.



Det som oroar är dessa individuella misstag, det håller inte mot sådana bra lag som Kallinge och definitivt inte i ett kval framåt vårkanten!



Annars var det väldigt trevligt med lördagsmatch och att det kom ganska mycket folk.



Kom igen VH!!

2010-10-16 @ 20:36:39
Postat av: Lars G

Tycker inte mv spelet darrar, kolla bara på hur fint och enkelt som krif's försvars spel rensar bort returerna framför eget mål. Kanske hela försvarsspelet som måste skärpa till sig!?

2010-10-16 @ 21:54:00
Postat av: Till Lars G

Problemet är att det blir retureer, men det fattar väl inte en som du?

2010-10-17 @ 09:31:56
Postat av: Peter

Jo Lars G målvaktsidan darrar, säger absolut inte att han inte är bra, men dags för han att komma upp i den nivån han värvades hit för att va i. Är inte så svårt för ett försvar som krif och rensa bort returer, när denna duktiga målvakt inte släppte några, och på dom han släppte vart det ju två VH mål

2010-10-17 @ 11:13:31
Postat av: fd spelare

Försvarsspelet är under all kritik, målvakts spelet är inte bra, tredje femman håller inte riktigt mot bra motstånd. Många minus, med detta blir de inte div.1 denna säsong.

Första femman är ju riktigt bra, andra femman kommer nog bara bli bättre.

2010-10-17 @ 11:59:10
Postat av: Lasse

En bra Div 2 match där Kallinge var bäst över 60 min. Det var bara omgång 5 av 33 så varför börja gnälla redan nu.

2010-10-17 @ 15:36:47
Postat av: nettan strand

God korv i Vimmerby ishall igår. Gjorde inte saken sämre att KRIF vann. Rolig Lördag i Bullerbyn!!

2010-10-17 @ 17:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0